Край на една ера: Бензиновият Porsche Macan спира окончателно през средата на 2026 г.

Производството на бензиновия Porsche Macan ще приключи официално в средата на 2026 г. поради несъответствие с новите европейски регулации за киберсигурност (GSR2) и преминаване към електрификация. Компанията ще се сблъска с двугодишна пауза в сегмента, тъй като наследникът с бензинови и хибридни двигатели, който няма да носи името Macan, се очаква едва през 2028 г.

Край на една ера: Бензиновият Porsche Macan спира окончателно през средата на 2026 г.

От юли популярният и у нас Porsche Macan с двигатели с вътрешно горене спря да се продава в Европа.

Време за четене: 2 мин. 4 ноември 2025

Porsche потвърди официално, че производството на бензиновия Macan ще приключи окончателно около средата на 2026 г. Тази дата бележи края на ерата за модела с двигател с вътрешно горене, който вече не се предлага на територията на Европейския съюз.

Спирането на производството в Европа започна още миналата година, но не по желание на компанията. Porsche беше принудено да изтегли модела от пазара на ЕС, тъй като той не успя да отговори на новите изисквания за киберсигурност, заложени в Общия регламент за сигурност (GSR2). Този регламент влезе в сила през юли 2024 г. Финансовият директор Йохен Брекнер разкри, че последните бройки ще слязат от поточната линия в средата на 2026 г. Той обаче не изключи възможността останалите запаси да поддържат модела жив на пазарите извън ЕС до 2027 г.

Двугодишна пауза в ключов сегмент

Обикновено Porsche представя наследника на даден модел непосредствено след спирането на предшественика. Този път обаче стратегията се променя. Първоначално компанията е предполагала, че клиентите естествено ще преминат към новата електрическа версия. Въпреки това, пазарът все още демонстрира силно търсене на по-достъпен кросоувър с двигател с вътрешно горене, който да бъде позициониран под Cayenne.

Тъй като наследник не е планиран навреме, Porsche ще се изправи пред двугодишна пауза (2026–2028 г.) в един от най-важните си сегменти. Напускащият шеф Оливър Блум потвърди, че се разработва заместник, който би трябвало да пристигне до 2028 г. с бензинови и хибридни двигатели.

Последните бройки на оригиналния Macan ще разполагат с 2-литров турбо четирицилиндров двигател с 261 к.с. и 295 lb-ft въртящ момент, като цената им започва от около 64 600 долара.

Новият кросоувър и синергиите с VW Group

Когато най-накрая пристигне през 2028 г., новият кросоувър няма да носи името Macan. Според ръководството, то ще бъде запазено само за електрическия автомобил. От Porsche посочват, че моделът ще:

„се възползва от синергиите“

в рамките на Volkswagen Group. Това намеква за механични връзки с новото Audi Q5, което използва Premium Platform Combustion (PPC). Заместникът, макар и споделящ платформа, ще запази идентичността си.

„много, много типично Porsche за този сегмент, а също и различен от електрическия Macan“

— Оливър Блум

Развитието на електрическия Macan

Междувременно, електрическият Macan продължава да се развива. За моделната 2026 г. Porsche разширява възможностите за персонализация и подобрява асистиращите системи. Електрическата гама се разширява с добавянето на новия Macan GTS с 509 к.с., чиито доставки се очакват през пролетта на 2026 г. Някои версии на електрическия модел също получават увеличена теглителна способност до 5500 паунда.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *