Volkswagen тества автономно такси Gen.Urban по улиците на Волфсбург
Volkswagen тества новия си автономен модел такси, Gen.Urban, по обществени пътища във Волфсбург. Автомобилът може да шофира безопасно в градски трафик без водач, като фокусът е и върху реакциите на пътниците. Проектът цели да позиционира Volkswagen като конкурент в услугите за роботаксита.
Volkswagen Gen.Urban няма волан и педали. Снимка: Volkswagen
Volkswagen прави голяма стъпка към бъдещето. Компанията тества нов автономен модел такси. Gen.Urban вече се движи по обществени пътища във Волфсбург.
Тестовете са част от амбициозен проект. Целта е развитие на автономна технология за шофиране. Volkswagen твърди, че Gen.Urban може да шофира безопасно в градски трафик. При това – без човешки водач.
Според Auto Express, първият тест драйв е бил дълъг 10 км. Той е продължил 20 минути. Gen.Urban е проектиран без волан и педали. Това подчертава неговата автономност. За текущата фаза обаче, обучен оператор придружава автомобила. Той може да се намеси с джойстик при нужда.
Проектът на Volkswagen не цели само технически тестове. Той наблюдава и реакциите на пътниците. Как се чувстват хората без шофьор? Това е ключов въпрос. В Gen.Urban пътниците контролират климатика и осветлението. Могат да регулират и позицията на седалката. Предният дисплей предлага персонализация. Той показва информация, светлина и звук.
Тестовете с Gen.Urban вече са преминали на следващ етап. След вътрешни изпитания, прототипът е в реални градски условия. Тази фаза ще продължи няколко седмици. Първоначално участват само служители на Volkswagen. Фокусът е върху изучаване на пътническите реакции. Включително на възрастни хора и деца. Системата предлага персонализация чрез изкуствен интелект.
Екип от дизайнери, инженери и специалисти събира данни. Тези данни са за поведението на потребителите. Ще се използват за бъдещи интериори на всички марки от групата. Маршрутът включва светофари, кръстовища и строителни зони. Имитират се реални градски сценарии. Пътниците настройват параметри чрез приложение предварително. Автомобилът ги посреща, а седалката се регулира автоматично.
Volkswagen, подобно на други производители, вече предлага автономно шофиране от ниво 2. То включва адаптивен круиз контрол и асистент за лентата. Автономността от ниво 3 позволява шофиране без водач. Mercedes-Benz също развива подобни технологии. При ниво 3 човек трябва да е готов да поеме контрола по всяко време.
Този проект е вдъхновен от Tesla Cybercab и Robotaxi. Volkswagen се позиционира като сериозен конкурент. Компанията цели да предоставя услуги с роботаксита. Gen.Urban е важна стъпка в тази посока.
