Три нови локомотива Siemens Smartron влязоха в експлоатация в БДЖ: Фокус върху надеждност и енергийна ефективност

Вицепремиерът Гроздан Караджов официално въведе в експлоатация три нови локомотива „Сименс Смартрон“, които увеличават общия брой на този модел в БДЖ на 24 машини. Новите локомотиви веднага поемат линиите към Бургас и Русе и допринасят за по-надежден и енергоспестяващ транспорт. Въпреки модернизацията, БДЖ продължава да изпитва недостиг на пътнически вагони, като до края на годината се очаква той да достигне 70.

Три нови локомотива Siemens Smartron влязоха в експлоатация в БДЖ: Фокус върху надеждност и енергийна ефективност

Снимка: БТА

Време за четене: 2 мин. 10 октомври 2025

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов официално пусна в експлоатация три нови локомотива „Сименс Смартрон“. Тези машини са част от усилията за модернизация на железопътния транспорт в България, като се фокусират върху енергийна ефективност и надеждност.

Трите машини са част от действащ договор за доставка на 10 локомотива, чиято обща стойност надхвърля 91 милиона лева. С въвеждането им в употреба, общият брой локомотивите от този модел в състава на „БДЖ – Пътнически превози“ става 24 машини. Новите единици влизат веднага в експлоатация и поемат дежурство по основните линии в страната, като първоначално тръгват в посока Бургас и Русе.

Интересна подробност е, че всеки локомотив носи името на известен български възрожденец. Освен това, на всяка машина има QR-код, който насочва към страницата на БДЖ, съдържаща повече информация за съответната историческа личност. Локомотивите „Сименс Смартрон“ са предназначени за теглене както на пътнически, така и на товарни влакове.

Вицепремиер Караджов очерта визията за бъдещето на железопътния транспорт:

„До Коледа очакваме още един, с което ще сме в състояние да покрием 100% от всички бързи влакове в България. Мечта е на българските железници да пътуваме с нови локомотиви, които не се палят, не се повреждат, не изпушват трансформаторите им. Съответно по-малко закъснения, много по-енергоспестителни са, когато се движат по инерция, връщат електричество в мрежата. Съвсем съвременен и зелен железопътен транспорт.“

— Гроздан Караджов, вицепремиер и министър на транспорта и съобщенията

Въпреки напредъка с локомотивите, БДЖ продължава да изпитва значителни трудности с пътническите вагони. Към днешна дата липсват 40 вагона, а прогнозите сочат, че този недостиг ще нарасне до 70 вагона до края на годината. В тази връзка се обсъждат варианти догодина да се купят или наемат 80 нови вагона. Тези нови вагони може да достигнат скорости до 160 км/ч.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *