Ограничават движението на тежкотоварни камиони по АМ „Хемус“ до май 2026 г.
От днес до май 2026 г. тежкотоварните камиони ще се движат само в аварийната лента между 1-ви и 8-ми км на АМ „Хемус“ към Варна. Ограничението е заради лошото състояние на настилката и цели повишаване на безопасността. Максималната скорост е 90 км/ч, а през 2026 г. предстои ремонт.
От 18 декември 2025 г. тежкотоварните камиони ще се движат само в аварийната лента между 1-ви и 8-ми километър на автомагистрала „Хемус“ в посока Варна. Ограничението важи за активната и изпреварващата лента. То ще бъде в сила до май 2026 г. Максималната разрешена скорост в този участък е 90 км/ч.
Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) въвежда мярката за повишаване на безопасността. Причината е лошото състояние на пътната настилка през зимните месеци. През 2026 г. се планира ремонт на платното към Варна. АПИ призовава шофьорите да бъдат внимателни и да спазват пътната сигнализация. Целта е да се намалят рисковете от инциденти. Мащабни ремонти по АМ „Хемус“ са необходими за подобряване на инфраструктурата.
Използването на аварийната лента за движение е временно решение. То се налага поради липса на възможност за незабавен основен ремонт. Въпреки това, пътни експерти предупреждават, че подобна практика крие рискове. Тя изисква допълнително сигнализиране и контрол. Целта е да се предотврати създаването на опасни ситуации при евентуални аварии.
АПИ публикува и график за временни ограничения. Те касаят тежкотоварни превозни средства по основните автомагистрали. Тези мерки се прилагат през зимния и празничния период. За АМ „Хемус“ също са предвидени забрани. Те влизат в сила при влошени метеорологични условия или в пикови часове. Това показва, че ограничението е целенасочено. То цели да запази пропускателната способност, а не пълно блокиране на трафика.
Представители на транспортни организации могат да изразят притеснения. Те касаят оперативни и икономически последици от тези мерки. Забавянията и ограничената скорост влияят на превозвачите. Вероятно ще поискат ясен график за ремонта. Също така и компенсационни мерки. Местните власти обикновено подкрепят мерките за безопасност. Те обаче често настояват за ускоряване на планираните ремонтни дейности. Подобни ограничения се налагат и на други места. През 2026 г. се предвижда основен ремонт на платното в посока Варна.
