Нов 10-километров участък от АМ „Хемус“ влезе в експлоатация между „Боаза“ и „Дерманци“

Движението по новия 10-километров участък от АМ „Хемус“ между пътните възли „Боаза“ и „Дерманци“ е вече пуснато за превозни средства до 12 тона. Отсечката включва четири големи моста над река Вит, два виадукта и площадка за отдих, като регионалният министър Иван Иванов подчерта изключителното ѝ значение за бъдещето на Северна България. Продължава работата по следващите участъци 2 и 3, с обща дължина 36,28 км, които се очаква частично да бъдат завършени до края на годината.

Нов 10-километров участък от АМ „Хемус“ влезе в експлоатация между „Боаза“ и „Дерманци“
Време за четене: 3 мин. 5 октомври 2025

Движението по новия 10-километров участък от автомагистрала „Хемус“ между пътните възли „Боаза“ и „Дерманци“ бе пуснато тази сутрин. Новото трасе е отворено за превозни средства до 12 тона.

От Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) уточниха, че новият маршрут започва при 88-ия километър от пътен възел „Боаза“ и достига до пресичането с път ІІІ-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“. Връзката с републиканската пътна мрежа ще се осъществява чрез тези два пътни възела.

Регионалният министър Иван Иванов, който инспектира новопостроения участък заедно с вицепремиера Атанас Зафиров, заяви, че пускането на магистралата ще облекчи значително пътуващите в посока Плевен и Русе. По думите му, работата по множество инфраструктурни проекти е била възобновена за изключително кратко време, след като те са били спрени през последните години заради „политическото безвремие“.

„Те бяха спрени през последните години именно заради политическото безвремие. Това, което днес се случва, е изключително символично за всички живеещи в Северна България, защото без АМ „Хемус“ тук няма бъдеще в този регион“

— Иван Иванов, Регионален министър

Новият участък разполага със сложна инженерна инфраструктура. Изградени са четири големи мостови съоръжения над река Вит, разположени при 89-и, 90-и, 91-ви и 98-и километър. Всички мостове имат по две независими конструкции за всяка от посоките на движение, като всяко платно е с по две ленти. Дължините на тези съоръжения варират от 221 м (98-и км) до над 730 м (лявото платно на моста при 90-и км, което е 730,7 м). За устойчивост на втория мост са монтирани по 5 греди във всеки от отворите, обединени със стоманобетонна плоча.

За опазване на околната среда и намаляване на въздействието на интензивния трафик са изградени шумоизолиращи екрани по мостовете, както и в участъци от близо 100 метра преди и след тях. В новооткритата отсечка са построени още два виадукта – при 100-и км (440 м) и 101-ви км (352 м). Допълнително са въведени 6 селскостопански подлеза и надлеза, както и още 6 подлеза и надлеза при пресичания с общински и републикански пътища.

За удобство на пътуващите е създадена и площадка за отдих, намираща се при 94-ти километър и достъпна в двете платна за движение.

Продължава работата по изграждането на етапна връзка при 103-ия километър. Тази връзка ще съединява новоизграденото трасе на магистралата със съществуващия път III-307 Луковит – Угърчин. Трафикът ще преминава през нея до окончателното завършване и пускане в експлоатация на следващия участък от АМ „Хемус“. АПИ очаква отсечката от пътен възел „Дерманци“ до етапната връзка при 103-ти км да бъде завършена през следващия месец.

Строителството продължава и по участъци 2 и 3 от АМ „Хемус“, които са с обща дължина 36,28 км. Те започват от края на пътен възел „Дерманци“ и достигат до връзката с път ІІ-35 Плевен – Ловеч, включително и пътен възел „Плевен“. Част от следващите отсечки се очаква да бъдат завършени до края на годината.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *