Над 10 000 деца ще се учат на пътна безопасност: Кампанията „Пресичам безопасно с TEDI“ стартира от Велико Търново
Шестото издание на националната образователна кампания „Пресичам безопасно с TEDI” стартира за първи път от Велико Търново. Инициативата, организирана от Тимбарк България, МВР и МОН, цели да обучи над 10 000 ученици от I до III клас на ключови правила за пътна безопасност през 2025 г.

За първи път старата столица Велико Търново даде старт на шестото поредно издание на националната образователна кампания „Пресичам безопасно с TEDI“. Инициативата започна в основно училище „Патриарх Евтимий“, където първокласници придобиха ценни знания за поведението на пътя от представители на Главна дирекция „Национална полиция“. Техен верен спътник в уроците беше и обичаното от всички мече TEDI.
Кампанията е резултат от успешното партньорство между „Тимбарк България“, Министерството на образованието и науката и Министерството на вътрешните работи. Нейната основна цел е да запознае най-малките ученици с основните правила за движение по пътищата по достъпен и забавен начин.
Тази година инициативата отново ще се проведе в хибриден формат, който съчетава практически уроци и интерактивни онлайн ресурси. Експерти от „Национална полиция“ ще проведат обучения на живо в шест ключови града – София, Варна, Пловдив, Бургас, Стара Загора и Велико Търново. Паралелно с това, всички училища в страната имат достъп до безплатен мултимедиен урок на сайта на кампанията. Чрез него децата влизат в ролята на пешеходци, водачи и пътници, за да научат как да действат правилно при пресичане, пътуване в автомобил или докато карат колело и тротинетка.
Организаторите предвиждат през 2025 г. над 10 000 ученици от I до III клас да преминат през обучението. С това общият брой на децата, включили се в кампанията от нейното създаване, ще надхвърли 60 000. До момента в „Пресичам безопасно с TEDI“ са участвали повече от 60 училища от 22 населени места в цялата страна.
„Като майка знам колко е важно основните правила за пътна безопасност да бъдат представени на достъпен език, по забавен и интерактивен начин, за да могат да останат трайно в съзнанието на децата. Затова с гордост мога да споделя, че ние в Тимбарк България наистина сме взели при сърце развитието и растежа на децата ни, инвестирайки не само в качествени детски напитки, но и в оформянето на едни млади и интелигентни хора, които в бъдеще ще пазят както своя, така и чуждия живот на пътя. Вече шест поредни години, организираме кампанията „Пресичам безопасно с TEDI“, за които обучението са преминали повече от 50 000 ученици от цялата страна. А най-ценната награда за нас е позитивната обратна връзка, която получаваме всяка година от деца, родители и учители.“
— Лора Величкова, бранд мениджър за TEDI в Тимбарк България
За да затвърдят наученото, учениците могат да проверят знанията си чрез специално разработени онлайн тестове. Инициативата е обучила над 50 000 деца за последните шест години, превръщайки се в една от най-успешните и устойчиви кампании за детска пътна безопасност в България.