Китайските автомобили превземат Испания: Пазарният им дял почти се удвои за година
Пазарният дял на китайските автомобилни производители в Испания бележи феноменален ръст, като се е увеличил от 5% на 9% само за година. Този скок е основен двигател за цялостното възстановяване на испанския пазар, като за първите осем месеца на годината китайски компании са продали над 59 000 автомобила, изпреварвайки Япония като източник на внос.

Снимка: КМГ Снимка: Китайска медийна група
Пазарът на нови автомобили в Испания преживява значителен подем, като продажбите са се увеличили с 14,6% на годишна база през първите осем месеца на годината. Основен двигател за този растеж е безпрецедентната експанзия на китайските автомобилни производители, чието присъствие става все по-осезаемо по испанските пътища.
Според последните данни на Федерацията на асоциациите на автомобилните дилъри на Испания (Faconauto), само през август продажбите са скочили със 17,2% на годишна база до 61 315 бройки. Оптимизмът е толкова голям, че федерацията повиши прогнозата си за общите годишни продажби до 1,1 милиона превозни средства.
Ключова роля в тази положителна тенденция играят именно китайските марки. „Приносът на китайските марки тази година вече е ясен: техният пазарен дял се е увеличил от 5% през миналата година до 9% тази. Това е много бърз растеж“, коментира Раул Моралес, директор „Комуникации“ във Faconauto. Той подчерта, че китайските компании са подпомогнали значително цялостното възстановяване на пазара.
Този успех е тясно свързан с нарастващото търсене на електромобили и плъгин хибриди. Техният пазарен дял се е увеличил с осем процентни пункта за последната година, достигайки 17,9%. Китайските производители са изключително силно представени в този сегмент, предлагайки на потребителите конкурентни продукти по отношение на технологии, качество и най-вече цена, обяснява Моралес.
Промяната в нагласите на потребителите е видима. Проучване на фирмата Escalent показва, че 47% от анкетираните европейци тази година биха обмислили закупуването на автомобил, произведен в Китай, в сравнение със само 31% през миналата година.
Данните на Испанската асоциация на производителите на автомобили и камиони (Anfac) потвърждават мащаба на китайската инвазия. Китай вече е вторият по големина източник на внос на автомобили за страната, изпреварвайки традиционен лидер като Япония и отстъпвайки единствено на Германия. Между януари и август китайски производители са продали 59 234 превозни средства в Испания – над два пъти повече спрямо същия период на миналата година. Лидер сред тях е MG с 29 197 продажби, следван от BYD с 12 354 и Omoda със 7 344.