Женева очаква рекорден брой богати туристи за Коледа

Женева очаква голям наплив от богати туристи за Коледа, като луксозните магазини и хотели предвиждат значителен ръст на оборота. Градът привлича посетители с изящни часовници, бижута и уникални преживявания, предлагайки персонализирани услуги от световна класа.

Женева очаква рекорден брой богати туристи за Коледа
Време за четене: 3 мин. 18 декември 2025

Швейцарският град Женева се подготвя за наплив от богати туристи през коледния период. Очакванията са за значителен ръст на продажбите в луксозния сектор. Местните търговци и хотелиери се надяват да реализират между 20% и 30% от годишния си оборот през декември.

Женева е световноизвестна като люлка на часовникарството. Тук луксът е издигнат в точна наука. Бутици като „Бланпен“ предлагат изключителни творения. Пример за това е лимитиран модел часовник от 50 броя. Той съчетава григорианския календар с древни китайски лунни цикли. Цената му достига 80 000 швейцарски франка.

На няколко крачки от „Бланпен“ се намира „Гюбелин“. Тази семейна династия, основана през 1854 г., е пионер в гемологията. От 1923 г. нейната лаборатория поставя златния стандарт за автентичност на скъпоценни камъни. Ексклузивните ѝ стоки са особено търсени през декември.

Потокът от богати туристи към Женева е постоянен. Те пристигат от всички континенти. Привлечени са от репутацията на Швейцария за дискретност и качество.

„Първо са американците, имаме САЩ. Имаме и южноамериканци, Бразилия. И след това, разбира се, имаме повече през летния сезон, Близкия изток. И Азия през цялата година“, казва Клемент Мерсие, управител на бутик.

Луксът в Женева не е само в покупките. Той е и в преживяванията. В Initium посетителите могат да се потопят в часовникарските традиции. Те могат да сглобяват работещи механизми. Цените варират от 350 франка за тричасово въведение. Достигат над 18 000 франка за сглобяване на собствен часовник с турбийон.

„Тук хората могат да си купят възможността да направят свой собствен уникален часовник или да научат малко повече за часовникарството“, обяснява Куентин Мурер от екипа по обучение.

Улиците на града са осеяни с водещи дизайнерски марки. От Cartier до Rolex, от Tiffany’s до Jimmy Choo – възможностите за пазаруване са безкрайни. За свръхбогатите клиенти е разстлан червен килим.

„Когато идва гост, го приветстваме лично, може би с чаша шампанско, с любимото му шампанско“, споделя Рафаел Матон-Гупил, главен портиер в хотел Beau Rivage.

Петзвездните хотели в Женева предлагат изключително персонализирани услуги. Работното време на бутиците е по договаряне.

„Понякога гостът тръгва в 7 сутринта за полета и пита: „Знам, че отваряте в 9 сутринта, но можете ли да направите нещо магическо за мен?“ Можем да го направим“.

Тази година швейцарските медии отчитат висока заетост на луксозните хотели. Резервациите са основно от САЩ, Близкия изток и Азия. Това потвърждава очакванията за силен туристически поток. Луксозните магазини и хотели предлагат специални коледни издания и VIP преживявания. Те включват ранно отваряне по заявка и лични консиержи.

Женева е известна не само с часовниците. Тук може да се купи бял хайвер за 20 хиляди франка килограма. Но коледното пазаруване не е пълно без шоколад. Във Favarger посетителите могат да си направят собствен шоколад по техен вкус. Докато той се охлажда, им предлагат топла напитка. Това е идеална комбинация за размисъл върху манията на Женева по съвършенството.

Въпреки икономическите ползи, фокусът върху лукса повдига въпроси. Някои местни общности изразяват опасения за социално-икономическо напрежение. Повишените цени и ограничените услуги за местните жители са проблем. Екологичните активисти също алармират за увеличения въглероден отпечатък. Те призовават за по-устойчиви практики в луксозния туризъм.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *