Зеленият метанол: Вътрешна Монголия се превръща в нов център на световното корабоплаване

Отдалеченият район Син’ан във Вътрешна Монголия се трансформира в нов център за световния морски транспорт благодарение на мащабното производство на зелен метанол, съобщава КМГ. Този нисковъглероден заместител на горивата отговаря на новите регулации на IMO, които влизат в сила през 2027 г.

Зеленият метанол: Вътрешна Монголия се превръща в нов център на световното корабоплаване

Снимка: КМГ Снимка: Китайска медийна група

Време за четене: 2 мин. 10 октомври 2025

Отдалеченият район Син’ан, разположен в автономния район Вътрешна Монголия, вече не е известен само с ветровете и земеделието си. Благодарение на производството на зелен метанол – нисковъглеродна алтернатива на изкопаемите горива – районът се трансформира в ключова точка за световната корабоплавателна индустрия, съобщава КМГ.

Тази инициатива набира скорост в решаващ момент. Международната морска организация (IMO) подготвя „рамка за нулеви емисии“, която ще наложи ограничения и въглеродно ценообразуване в сектора от 2027 г. В отговор на бъдещите регулации, гиганти като Maersk и Hapag-Lloyd активно търсят сигурни доставки на чисто гориво.

Производството на зелен метанол в Китай се развива изключително бързо. Региони като Вътрешна Монголия стават ключови центрове в тази индустрия. Това се дължи на мащабното използване на възобновяеми източници на енергия, което намалява въглеродните емисии и отговаря на новите изисквания в морската индустрия.

Китайската енергийна компания Goldwind предприе важна стъпка през 2024 г., когато откри завод за зелен метанол в Син’ан. Заводът използва само зелена вятърна енергия за своето захранване. Goldwind вече подписа значителни договори за доставка. С Maersk е сключен договор за доставка на 500 000 тона зелен метанол годишно, докато с Hapag-Lloyd – за още 250 000 тона.

Китай демонстрира сериозен ангажимент към този преход. В страната в момента се изпълняват 173 проекта за зелен метанол. Общият капацитет на тези проекти достига внушителните 53,46 милиона тона. Този напредък превръща дори безморския северен регион във важна врата към чистата енергия и глобалното корабоплаване.

Благодарение на тези мащабни проекти, дори безморските региони на Китай се превръщат във важни центрове за чиста енергия и глобалното корабоплаване. Докато други страни и компании може да имат различни стратегии за преход към нисковъглеродни горива, включващи алтернативни технологии, Китай залага силно на бързото развитие на зеления метанол.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *