Япония представи „пералня за хора“: 15-минутно спа изживяване, управлявано от изкуствен интелект

Японска компания представи усъвършенствана „пералня за хора“ на „Експо 2025“ в Осака. Устройството използва изкуствен интелект и ултрафини микромехурчета за автоматично 15-минутно почистване, предлагайки луксозно спа изживяване с масаж и ароматерапия. Машината рециклира водата, а цената ѝ се очаква да бъде сравнима с тази на луксозен автомобил.

Япония представи „пералня за хора“: 15-минутно спа изживяване, управлявано от изкуствен интелект

Човешката пералня СНИМКА: “Сайънс Ко.” Човешката пералня по време на представянето на експото в Осака. СНИМКА: “Сайънс Ко.”

Време за четене: 3 мин. 21 октомври 2025

Бъдещето на личната хигиена пристигна от Япония. На „Експо 2025“ в Осака японската фирма „Сайънс Ко.“ (Science Co.) представи усъвършенстваната си „пералня за хора“, която трансформира всекидневния душ във висококласно спа изживяване. Устройството представлява херметична прозрачна капсула, оборудвана със сензори и изкуствен интелект, която не изисква потребителят да полага никакво усилие.

Премиерата се състоя на „Експо 2025“ в Осака, където 1000 посетители успяха да изпитат иновативната баня. Губернаторът на Осака, Хирофуми Йошимура, бе първият, който тества капсулата и според японските медии излезе доволен и освежен. Компанията обяви, че прототипът е около 70% готов за масово производство.

Автоматично почистване и релаксация

Процесът на къпане се осъществява, след като човекът седне удобно на леко загрята седалка и капакът се затвори плътно. Целият цикъл трае 15 минути, през които потребителят е полуизлегнат и не трябва да мърда дори пръста си. По време на измиването топла вода залива тялото до гърдите. Почистването се извършва с помощта на микромехурчета – ултрафини мехурчета с диаметър под 3 микрометра, които избухват при контакт с кожата, осигурявайки ефективно и нежно почистване.

Изкуственият интелект (ИИ) играе централна роля в поддържането на комфорта. Усъвършенствани сензори постоянно следят нивата и дебита на водата. Системата поддържа постоянна температура от 38°C, идеална за релаксация, като я понижава внимателно по време на цикъла на изплакване за освежаващ завършек.

ИИ сканира и физическото и емоционалното състояние на къпещия се чрез биометрични датчици. Те измерват нивата на стрес и умора, за да създадат напълно персонализирана атмосфера. За пълно блаженство, потребителят може да се наслаждава на прожекция на успокояващи гледки, като леки морски вълни и меки залези, или да слуша приятна музика.

Масаж, Ароматерапия и Екология

Иновативното устройство предлага допълнителни екстри, насочени към уелнес и здраве. То е снабдено с терапевтични струи, които правят отпускащ масаж, насочен към точно определени точки на тялото. Програмите, контролиращи струите, могат да се променят според индивидуалните нужди. Налична е и ароматерапия с избор от десетки етерични масла. Комбинацията от меки светлини, хидро- и ароматерапия създава усещане за висококласен спа център. След изкъпването следва автоматизирано изсушаване, което елиминира нуждата от хавлии.

„Човешката пералня“ е създадена и с мисъл за екологията. Технологии за пестене гарантират, че водата се рециклира и филтрира по време на 15-минутния цикъл, осигурявайки икономично използване на ресурсите. Бъдещите версии на технологиите за баня може да включват и използването на ултразвукови вълни за разтваряне на мръсотията, което би премахнало нуждата от сапуни и шампоани.

Вдъхновение от 1970 г.

Концепцията за „пералня за хора“ не е напълно нова. Идеята датира от Световното изложение в Япония през 1970 г., където „Саньо Електрик Ко.“ (Sanyo Electric Co.) представя първия прототип. Той никога не достига до търговско производство, тъй като по онова време е бил твърде футуристичен. От „Саньо“ са били твърде заети с основния си бизнес, за да развият проекта. Създателите на оригиналното изобретение тогава казват:

„След като пералните за дрехи се продават добре, защо да не направим пералня и за хора“

— Създателите на изобретението от 1970 г.

Вдъхновен от тази иновация, 64-годишният шеф на „Сайънс Ко.“, Ясауки Аояма, преосмисля концепцията с модерни технологии. Любопитен факт е, че 84-годишният Ейджи Ямая (инженер) и 90-годишният Манацу Уеда (дизайнер) от оригиналния екип през 1970 г. са били поканени да помагат в комерсиализацията на усъвършенстваната машина.

Въпреки че цената вероятно ще струва колкото луксозен автомобил, а датата за масово производство остава неопределена, японските медии съобщават, че някои хотели вече са направили поръчки за иновативното устройство. „Сайънс Ко.“ посочват, че машината е предназначена за всеки, който търси комфорт и ефективност в ежедневието си, а не само за технологични ентусиасти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *