Volkswagen затваря завод в Дрезден след 88 години: От луксозен седан до иновационен кампус

Volkswagen затваря завода си в Дрезден за първи път от 88 години. Решението е част от мащабно преструктуриране поради спад в търсенето. Заводът ще се превърне в иновационен кампус за роботика и R&D.

Volkswagen затваря завод в Дрезден след 88 години: От луксозен седан до иновационен кампус

Volkswagen Golf. Снимка: VW

Време за четене: 2 мин. 15 декември 2025

Германският автомобилен гигант Volkswagen предприема историческа стъпка. Компанията затваря своя завод в Дрезден, Германия. Това се случва за първи път от 88 години в историята на Volkswagen.

Производството в завода ще спре след 16 декември 2025 г. Това съобщава Financial Times. Заводът е произвел около 200 000 автомобила от 2002 г. насам. Първоначално там се е сглобявал луксозният седан Phaeton. След спирането му през 2016 г., заводът произвеждаше електромобила ID.3.

Затварянето е част от мащабно преструктуриране. То е договорено между синдикатите и ръководството миналата година. Споразумението предвижда съкращаване на над 35 000 работни места в Германия. Това е близо 30% от общия брой германски служители. Ръководството заяви, че решението е икономически продиктувано. Производството е в излишък поради спада в търсенето.

Това е част от преструктурирането, тъй като Volkswagen е подложен на натиск върху паричния поток поради слабите продажби в Китай, ниското търсене в Европа и митата върху продажбите в САЩ.

Томас Шефер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen, коментира решението.

Това е било необходимо от икономическа гледна точка.

Volkswagen Group отчете нетна загуба от 1,07 млрд. евро през третото тримесечие.

През 2025 г. заводът в Дрезден е произвел едва около 6 000 автомобила. Това включва и специални версии на ID.3. Този факт допълнително оправдава спирането на серийното производство. Наскоро Volkswagen спря производството на електромобили и в други заводи поради слабо търсене.

Заводът ще бъде превърнат в иновационен кампус. Той ще бъде отдаден под наем на Техническия университет в Дрезден. Целта е разработка на роботика и други технологии. Официалното преобразуване се очаква да започне от 2026 г. Планира се временен иновационен център с проект до 2030 г. Идеята е да се създаде научно-образователен хъб. Той ще привлича инвестиции в роботика и микроелектроника. Volkswagen ще използва кампуса за научноизследователска и развойна дейност (R&D). Компанията ще поръчва проекти и прототипи от новия център.

Въпреки гаранциите за заетост, около 250 служители имат несигурни перспективи. Част от тях ще бъдат пренасочени към други предприятия на VW. Разглеждат се и възможности за ранно пенсиониране или обезщетения. Volkswagen предложи и 30 000 евро на служители, които се преместят от Дрезден във Волфсбург.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *