Volkswagen спира продажбите на ID.Buzz в САЩ за моделна 2026 г.
Volkswagen спира продажбите на електрическия ван ID.Buzz в САЩ за моделна 2026 година. Решението е стратегическо, целящо оптимизация на ресурсите и справяне със слабите продажби, дължащи се на високата цена и ограничения пробег, докато в Европа моделът е бестселър.
Eлектрическият Volkswagen ID.Buzz. Снимка: Volkswagen
Volkswagen обяви стратегическо решение да спре продажбите на електрическия си ван ID.Buzz в САЩ през моделна 2026 година. Този ход е част от преоценка на пазарните условия. Компанията се стреми да оптимизира ресурсите си.
„След внимателна оценка на настоящите условия на пазара на електрически превозни средства, вземаме стратегическо решение да не продължаваме производството на модела MY26 ID. Buzz за американския пазар“, обявиха от компанията.
Целта е по-ефективно фокусиране върху текущите наличности. Поддържат се резултатите от продажбите на дребно за 2025 г. Това ще подготви прехода към моделна 2027 година. Слабите продажби в САЩ са основна причина за решението. До третия квартал на 2025 г. са продадени едва 4934 броя.
Основен проблем за VW, както и за други марки, е цената на електрическите модели. Оригиналният VW Bus е икона заради своята достъпност. Модерният ID. Buzz пристигна в САЩ с цени, значително над очакванията. Високата начална цена от $61 545 и ограниченият пробег (до 234 мили) допринасят за ниското търсене. Това е подобно на спада при Ford F-150 Lightning.
Въпреки това, ID.Buzz остава важен за Volkswagen. Kjell Gruner, президент и CEO на Volkswagen Group of America, заяви, че моделът не се отменя за САЩ. Той ще бъде използван до средата на 2025 г. Моделът за 2027 г. ще пристигне през 2026 г. Мемо до дилърите подчертава, че ID.Buzz е ‘halo продукт’. Приоритет е запазването му на пазара.
Бъдещето на ID. Buzz в Америка изглежда несигурно. Ако се завърне през 2027 г., Volkswagen трябва да предложи значително по-добра цена. Някои дилъри вече предупреждават купувачите за възможно спиране на производството. Това създава допълнителна несигурност.
За разлика от САЩ, в Европа ID.Buzz е изключително популярен. Той е на първо място в сегмента на леките търговски електрически превозни средства. Делът му е 22,5 процента. Продажбите през първата половина на 2025 г. са нараснали със 70 процента спрямо 2024 г. До момента са продадени около 42 000 броя. Високата цена на транспорта е основна причина за разликата в продажбите между континентите.
