Война по пътищата в Пловдив: Камерите уловиха над 600 нарушители само за четири месеца

Над 640 нарушения са регистрирани от общинските камери в Пловдив за последните четири месеца. Системата, свързана с МВР, улавя най-често неправилно престрояване и минаване на червено, а общината планира поставянето на шест стационарни радара до началото на 2026 г.

Война по пътищата в Пловдив: Камерите уловиха над 600 нарушители само за четири месеца

Снимка: БНТ

Време за четене: 2 мин. 1 октомври 2025

Системата от общински камери в Пловдив се оказа ефективен инструмент в борбата с безразсъдното шофиране. Само за четири месеца, от юни 2025 г. насам, са регистрирани 640 нарушения, което потвърждава тревожната статистика за града като едно от местата с най-агресивни шофьори в страната. Над 570 от заснетите случаи вече са обработени, а нарушителите са получили своите глоби.

Двадесет и четири камери следят денонощно ключови кръстовища и булеварди, като изпращат видеопоток в реално време директно към ситуационния център на МВР. Освен технологичния надзор, полицията прилага и тактика с необозначени автомобили. Цивилни служители патрулират по улиците и при забелязано нарушение подават сигнал до най-близкия униформен екип, който спира нарушителя на място.

„Нарушителят бива спрян от униформения екип, а цивилните служители участват като свидетели в административно-наказателното производство.“

— „Пътна полиция“

Списъкът с най-честите провинения е дълъг и добре познат. Неправилно престрояване, шофиране в насрещното движение и преминаване на червен светофар са сред най-дръзките нарушения, които системата улавя ежедневно. Записите от камерите, които се съхраняват в рамките на 20 дни, служат и като неоспоримо доказателство при разследване на пътнотранспортни произшествия.

„Най-често виждаме неправилно престрояване, каране в насрещното, преминаване на червено и спиране на спирки. Такситата също спират неправомерно, особено в час пик.“

— инж. Ангел Велчев, Център за управление на трафика

Според инж. Велчев трафикът и поведението на шофьорите се променят през денонощието. В пиковите часове нервността и бързането водят до рискови маневри. Вечер пък основният проблем е високата скорост. „Неотдавна имаше ПТП пред нашия офис – водачът не успя да вземе завой и се удари в бензиностанция“, дава пример той.

Община Пловдив не смята да спира дотук. В ход е проект за разширяване на системата за видеонаблюдение, като се предвижда оборудването на още кръстовища с камери и детектори за трафик. До началото на 2026 г. се очаква да заработят и първите шест стационарни радара за скорост, които ще бъдат свързани директно със системата на КАТ.

„Работим по проект за свързване на повече кръстовища и оборудването им с камери и детектори. В началото на следващата година очакваме да имаме и първите шест стационарни радари за скорост.“

— инж. Ангел Велчев

Технологиите доказват, че най-наглите нарушения не остават безнаказани. „Каране в насрещното, преминаване на червено – няма как да останат незабелязани“, категоричен е инж. Велчев. С разширяването на мрежата властите се надяват да наложат по-трайна дисциплина сред шофьорите и да направят улиците на Пловдив по-безопасни за всички.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *