Ветеран на Armani Джузепе Марсочи оглавява модната къща като нов главен изпълнителен директор

Джузепе Марсочи, ветеран с 23 години опит в компанията, официално поема поста главен изпълнителен директор на Giorgio Armani. Той ще ръководи модната къща през период на стратегическа трансформация, включително предстоящата продажба на 15% дял. Приоритет при придобиването на този дял имат компании като LVMH, L’Oréal и EssilorLuxottica.

Ветеран на Armani Джузепе Марсочи оглавява модната къща като нов главен изпълнителен директор

Снимка: Getty Images

Време за четене: 2 мин. 16 октомври 2025

Джузепе Марсочи, дългогодишен кадър на Giorgio Armani, официално поема поста главен изпълнителен директор на италианската модна къща. Назначението влиза в сила незабавно. Управителният съвет одобри решението, предложено единодушно от Фондация Armani. Издигането на Марсочи на тази позиция гарантира приемственост и стабилност в компанията след смъртта на основателя Джорджо Армани през септември.

Джузепе Марсочи има 23 години опит в италианската модна къща, като преди това е заемал позициите заместник-управляващ директор, глобален търговски директор и главен изпълнителен директор за Америка. Общо Марсочи има над 35 години стаж в луксозната и модната индустрия. Той е бил близък сътрудник на Джорджо Армани през последните години, известен със своята лоялност и задълбочено познаване на сектора.

Като нов главен изпълнителен директор, Марсочи ще докладва пряко на председателя Лео Дел’Орко (Панталео Дел“Oрко). Основната му задача е да насочи групата през период на значителни промени и стратегическа трансформация.

Бъдещето на собствеността и новият управленски екип

Една от най-съществените задачи пред Марсочи е да ръководи процеса по продажбата на 15% дял от компанията. Тази сделка е предвидена в завещанието на Джорджо Армани, който създаде модната си империя преди близо 50 години и до смъртта си държеше личния контрол върху нея.

Според волята на основателя, приоритет при придобиването на дела имат утвърдени гиганти. Сред посочените потенциални купувачи са луксозният конгломерат LVMH, козметичният лидер L’Oréal, производителят на очила EssilorLuxottica, или друга група „със сходна тежест“.

Назначението на Марсочи идва на фона на оформящата се нова управленска структура. За поста главен изпълнителен директор той беше сред водещите кандидати, заедно с Даниеле Балестрацци, който от 2015 г. е главен оперативен и финансов директор на компанията.

Централна роля в новата ера на Armani играе Панталео Дел“Oрко, дългогодишен партньор и доверен съветник на Армани. Дел“Oрко, който ръководи и мъжката линия на марката, беше назначен за председател на Фондация Giorgio Armani. Тази фондация контролира 30% от гласовете в компанията. Освен това, Дел“Oрко вече държи и 40% от гласовите права в луксозната група. Назначението на Марсочи се разглежда като ключова стъпка към осигуряване на стабилност, докато компанията се подготвя за модернизация на пазара.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *