Валтери Ботас се завръща във Формула 1 с „Кадилак“ и наказание
Валтери Ботас се завръща във Формула 1 като пилот на дебютиращия отбор на „Кадилак“, но ще стартира с наказание от пет места назад в Гран при на Австралия. Присъединяването му към новия тим вече е факт, като той е посетил базата и е срещнал с ръководството.
Валтери Ботас
Валтери Ботас се завръща във Формула 1. Финландският пилот ще кара за дебютиращия отбор на „Кадилак“. Още в първия кръг от новия шампионат обаче, в Гран при на Австралия, той ще стартира с наказание от пет места назад на стартовата решетка. Причината е инцидент с Кевин Магнусен в Абу Даби в края на миналата година. Ботас, който преди това беше резервен пилот на „Мерцедес“, ще си партнира със Серхио Перес.
Новият отбор на „Кадилак“ вече е в активна подготовка за сезона. Валтери Ботас официално е започнал работа, като е посетил базата им в Силвърстоун. Там той е преминал процедура за подгонка на седалката и кокпита, и се е срещнал с шефа на екипа Греъм Лоудън. Това бележи нова глава в кариерата му.
Радвам се да започна работа като пилот на Cadillac. Това е момент на гордост, начало на нова глава. Вече наблюдавам как всичко се сглобява, много работа предстои, но не мога да чакам сезона.
„Кадилак“ също така обяви и гоночните инженери за своите пилоти. За Ботас това ще бъде Джон Ховард, бивш инженер от „Алпин“ с Пиер Гасли. Карло Пасети, който е работил с „Астън Мартин“, ще помага на Перес. Главен гоночен инженер на отбора е Хави Маркос, бивш от „Ферари“ с Шарл Льоклер. Презентацията на отбора е насрочена за 9 февруари 2026 г., а ливреята ще бъде разкрита предния ден по време на Супербоул.
Въпреки ентусиазма, експерти като Берни Колинз от Sky Sports изразяват съмнения относно избора на двама ветерани – Ботас и Перес. Според него, би било по-добре в отбора да има един опитен и един млад пилот. Колинз смята, че двамата с техните характери може да имат проблеми, особено при развитието на нов екип. „Кадилак“ ще използва двигатели „Ферари“ в началото на 2026 г., докато General Motors не бъде одобрен като бъдещ производител.
Във Формула 1 предстоят и нови правила за задвижващите системи и конструкцията на автомобилите. Някои отбори подозират „Мерцедес“ в измама с двигателя с вътрешно горене, която потенциално може да осигури до 15 конски сили допълнителна мощност.
