Трима загинали и 17 ранени за денонощие: България остава на второ място в ЕС по пътна смъртност

Трима души загинаха, а 17 са ранени при 12 тежки пътнотранспортни произшествия в страната през изминалото денонощие, съобщиха от МВР. От началото на годината (2025 г.) жертвите достигат 355 при общо 5468 катастрофи. България остава с втория най-висок процент на загинали в ЕС, регистрирайки 74 смъртни случая на милион население през 2024 г.

Трима загинали и 17 ранени за денонощие: България остава на второ място в ЕС по пътна смъртност

Снимка: Pixabay

Време за четене: 2 мин. 22 октомври 2025

Пътнотранспортните произшествия в България продължават да вземат жертви, като през изминалото денонощие ситуацията остава тревожна. По данни на МВР, при тежки катастрофи в страната загинаха трима души, а 17 бяха ранени. За последните 24 часа са регистрирани общо 12 тежки пътнотранспортни произшествия (ПТП) с пострадали.

Статистиката за столицата показва 33 леки катастрофи и един тежък инцидент, при който е ранен един човек, но няма загинали. По-широкият месечен поглед разкрива сериозен мащаб на проблема. От началото на октомври са станали 332 катастрофи, при които жертвите са 27, а броят на ранените достига 416 души.

Анализът на данните от началото на годината подчертава системния характер на предизвикателството пред пътната безопасност. От началото на 2025 г. до момента са регистрирани 5468 пътнотранспортни произшествия, при които живота си са загубили 355 души, а ранените са общо 6828. Въпреки че се наблюдава известна тенденция към намаляване на тежките инциденти и жертвите през 2025 г., пътната безопасност остава сериозно предизвикателство.

България продължава да е сред страните с най-висока смъртност по пътищата в Европейския съюз. Статистиката за 2024 г. показва, че страната е отчела втория най-висок процент на загинали при ПТП в ЕС – 74 смъртни случая на един милион население. Това е значително над средната стойност за ЕС, която е 44 смъртни случая на милион. Въпреки че този показател е с 9% по-нисък от 2023 г. и с 24% по-нисък от 2019 г., България и Румъния остават държавите с най-висок процент на загинали в общността.

Вътрешното министерство акцентира върху засиления контрол и санкционирането на нарушителите като основен инструмент за намаляване на жертвите, като тези усилия се подпомагат от криминалната полиция, жандармерията и граничната полиция. От своя страна, Европейската комисия подчертава, че безопасността на пътищата изисква съвместна отговорност от правителствата, индустрията и всички участници в движението. Експерти и неправителствени организации допълнително посочват, че освен контрол, са необходими и подобрения в инфраструктурата, както и ефективни образователни кампании за повишаване на културата на пътя.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *