Толкамерите „заловиха“ десетки претоварени тирове в Югозападна България: Нарушителите намаляват девет пъти
Толкамерите, работещи по системата WIM, са засекли 120 претоварени камиона в Югозападна България от 15 октомври насам. Макар първоначалният брой нарушители рязко да е спаднал, националните данни показват, че за последните два дни са установени над 530 случая, като един камион е превишил теглото си с 27 тона. Санкциите за първо нарушение достигат 3000 лева.
Снимка: БГНЕС
Контролните органи отчитат сериозен брой претоварени тежкотоварни камиони по пътищата в Югозападна България. Само за около месец, толкамерите в областите Благоевград и Кюстендил са засекли десетки нарушители по републиканската пътна мрежа, включително по автомагистрала „Струма“.
Контролът стартира на 15 октомври. Оттогава системата за измерване на тегло в движение (Weigh In Motion – WIM) следи за нарушения на тежкотоварния трафик. Към момента са сертифицирани 10 локации в цялата страна. Предвижда се в следващите месеци системата да бъде разширена до общо 100 точки по републиканската мрежа.
Данните от контрола показват рязък спад в броя на претоварените превозни средства след въвеждането на мерките. Красимир Чакъров от Българското толуправление представи актуална информация за региона, като отбеляза, че засичането става динамично, чрез сензори, инсталирани в асфалта.
„От 15 октомври стартирахме контрол на всички пътни превозни средства, които се движат претоварени по републиканска пътна мрежа. За района в момента са регистрирани 120 броя претоварени превозни средства. Рекордьорът, който се е движил като претоварен, се е движил с 56,9 кг. Да, наистина е много. Но добрата новина, че се вижда едно сравнително намаление на нарушителите. Защото първият ден, когато започнахме, когато стартирахме, регистрирахме 314 броя нарушители. Докато към вчерашна дата, за 28 октомври, са само 30. Това е почти 9 пъти по-малко“
— Красимир Чакъров, Българското толуправление
Въпреки регионалния спад, националните данни продължават да показват значителни нарушения. За последните два дни са засечени над 530 претоварени камиона по българските пътища. При един от тези случаи е отчетен национален антирекорд, при който камион е превишил допустимото тегло с цели 27 тона.
От началото на контрола до момента са издадени 640 електронни фиша. Заплатените компенсаторни такси възлизат на 1200 лева. Наложените санкции са значителни: санкцията за първо нарушение достига 3000 лева, а при повторно нарушение водачите плащат 4000 лева. Красимир Чакъров подчертава, че при международния трафик нарушенията са сравнително по-малко.
„На самите граници сме разположили екипи, така че няма възможност тировете да преминат без да се вземе отношение. Засичането става в движение, благодарение на сензори, които се намират в асфалта“
— Красимир Чакъров
Контролът върху тежкотоварния трафик е ключов за опазването на пътната инфраструктура и за намаляване на риска от пътни инциденти. Въпреки това, експерти поставят под въпрос нивото на ефективност на контрола, особено поради наличието на сериозен дял неработещи устройства в системата.
