Такситата остават под контрол: Двойно обозначаване на стикерите и изясняване за апаратите

Таксиметровите превозвачи трябва да се съобразят с изтичащия срок за въвеждане на двойно обозначаване на цените (лев и евро) в стикерите, съгласно Закона за въвеждане на еврото. Министерството на транспорта изясни, че няма нужда от подмяна на самите таксиметрови апарати, а изискването важи предимно за ценовите стикери. Контролът е строг и се извършва от четири агенции, като три нарушения могат да доведат до отнемане на лиценза.

Такситата остават под контрол: Двойно обозначаване на стикерите и изясняване за апаратите

Снимка: БГНЕС

Време за четене: 2 мин. 31 октомври 2025

Срокът, след който таксиметровите автомобили задължително трябва да въведат двойно обозначаване на цените в стикерите и в документите от таксиметровите апарати, е вече в сила или предстои. Това изискване произтича пряко от Закона за въвеждане на еврото и цели гарантиране на прозрачност за потребителите.

Въпреки че срокът за задължително двойно обозначаване на цените е 8 август 2025 г., точните изисквания породиха известни притеснения в сектора. Председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков изрази опасения, че превозвачите може да се окажат в незаконосъобразно положение след тази дата поради невъзможност за подмяна на апараттурата.

В отговор на тези тревоги, Министерството на транспорта и съобщенията (МТС) внесе важна яснота. Според МТС, изискването за двойно обозначаване на цените в лева и евро не се отнася за цените, които се визуализират на дисплеите на самите таксиметрови апарати. Това означава, че таксиметровите апарати не е необходимо да бъдат подменяни, което елиминира основанието за притеснения относно законосъобразността на работата на превозвачите.

Независимо от това, изискването е задължително за стикерите с цените, където трябва да фигурират както левове, така и евро. Превозвачите трябва да подменят тези стикери, за да отговарят на новите регулации. Въпреки уточненията, съществува разминаване в тълкуванията относно превозните документи, като според някои източници в тях може да има само единично, а не двойно обозначение на цената на курса.

Контролът по спазването на новите изисквания е поверен на няколко ключови институции. Контролът се осъществява от четири институции: Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА), Национална агенция за приходите (НАП), Държавна агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) и Комисия за защита на потребителите (КЗП).

Санкциите за неспазване на правилата са сериозни. При установяване на три нарушения за една година, свързани с липса на двойно обозначаване, компетентните органи имат право да отнемат лиценза за извършване на превоз.

Важно е да се отбележи, че към момента няма публикувани нови събития през последните 72 часа, свързани с изтичането на срока или допълнителни регулаторни промени, което предполага, че разясненията на МТС остават актуални.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *