Столичната община смени банката си: Пощенска банка поема сметките след 30-годишно партньорство с Общинска банка
От 1 октомври 2025 г. „Юробанк България“ (Пощенска банка) е новата обслужваща банка на Столичната община. Кметът Васил Терзиев обяви, че преходът е извършен успешно и без прекъсване на услугите за граждани и бизнес, въпреки спешната процедура, наложена от прекратяването на договорите с „Общинска банка“.

Снимка: БТА
Столичната община успешно финализира прехода към нова обслужваща банка. От 1 октомври 2025 г. всички разплащателни сметки, ПОС терминали и системи за събиране на приходи на кметството се обслужват от „Юробанк България“ АД (Пощенска банка). Смяната стана факт след близо три десетилетия работа с „Общинска банка“.
Новината съобщи кметът на София Васил Терзиев в своя профил в социалните мрежи, като подчерта, че преходът е извършен плавно и без сътресения за гражданите и бизнеса. „Апокалипсисът отново се отлага“, написа той, с което сложи край на спекулациите за възможна финансова криза в общината.
„Въпреки спекулациите за предстояща криза, реализирахме успешна процедура, без да допуснем прекъсване или влошаване на банковото обслужване – както за гражданите, така и за бизнеса. Показахме, че когато се работи професионално и отговорно, можем да се справяме с предизвикателствата.“
— Васил Терзиев, кмет на София
Промяната се наложи, след като „Общинска банка“ АД едностранно реши да прекрати договорите си за обслужване на сметките на общината. Този ход принуди кметския екип да стартира спешна процедура по договаряне без предварително обявление, позовавайки се на форсмажорни обстоятелства. Въпреки че Агенцията за обществени поръчки (АОП) оспори мотивите за бързата процедура, общината продължи напред, за да гарантира финансовата си стабилност.
Сформирана бе работна група, която изпрати покани до четирите най-големи банки в страната според критериите на БНБ. Оферти подадоха „Банка ДСК“, „Обединена българска банка“, „Уникредит Булбанк“ и „Юробанк България“, като последната беше избрана за нов финансов партньор. Всички нови сметки, физически и виртуални ПОС терминали вече са напълно активни.
Кметът Терзиев изказа благодарности както на досегашния, така и на новия банков партньор за съдействието при плавния преход. Той специално отличи и усилията на екипа си.
„Най-вече благодаря на всички колеги в екипа на Столична община, които работиха неуморно, за да осъществим този процес. Заедно продължаваме да работим за все по-добро обслужване на всички граждани от страна на общината.“
— Васил Терзиев, кмет на София
С този ход Столичната община цели да осигури по-сигурно и ефективно управление на публичните средства в интерес на жителите на столицата.