Столична община преминава към обслужване от ‘Пощенска банка’ от октомври 2025 г. след конкурс

Столична община подписа договор за обслужване с ‘Пощенска банка’, която ще поеме управлението на общинските средства от октомври 2025 г. Този ход следва конкурс, спечелен от ‘Пощенска банка’ със значителна преднина, потвърдена и от външни източници. Кметът Васил Терзиев подчерта прозрачността на процедурата и важността за по-сигурно управление на общинските финанси.

Снимка: БТА

Снимка: БТА

Време за четене: 2 мин. 23 септември 2025

Столична община обяви официално подписването на договор за обслужване с ‘Пощенска банка’, която ще поеме управлението на общинските средства. Тази промяна идва след решението на досегашния партньор, Общинска банка, да прекрати обслужването на сметките на общината след близо три десетилетия съвместна работа. Новината беше съобщена от пресцентъра на общинската администрация, като беше подчертана важността на този ход за по-сигурно и ефективно управление на финансите в интерес на гражданите на София.

‘Пощенска банка’ спечели процедурата за избор със значителна преднина пред конкурентите, което показва силен доверителен вот към институцията. Този резултат е потвърден от независими източници, допълващи официалното съобщение на общината. Изборът на ‘Пощенска банка’, която е петата по активи в България и разполага с широкоразвита клонова мрежа, несъмнено допринася за предвидимостта и ефективността на управлението на общинските финанси.

Пресцентърът на Столична община уточни, че екипът вече работи активно по прехода към новата обслужваща банка. Новите разплащателни сметки ще бъдат открити в началото на октомври 2025 г., като всички заинтересовани страни ще бъдат своевременно уведомени за промените. До момента няма информация за противоречия или корекции в предварителния план за преминаване към новия банков партньор.

Кметът на София, Васил Терзиев, изрази увереност в ползите от взетото решение. ‘Вярвам, че след проведената прозрачна процедура за избор на нова банка ще можем да гарантираме по-добро управление и повече стабилност за средствата на софиянци. Заедно показахме, че можем да взимаме важни решения открито, в дух на сътрудничество и с отговорност към гражданите’, заяви той. Процесът по избор на нова банка е преминал прозрачно, което е още едно доказателство за отговорността на общинското ръководство.

‘Пощенска банка’ предлага ясни тарифи и изисквания за обслужване на юридически лица, които вече са публично достъпни и ще бъдат приложими към сметките на общината след стартиране на сътрудничеството. Този факт също допринася за прозрачността и достъпността на новите финансови условия. Този дългосрочен договор поставя основите за по-ефективно управление на публичните средства.

Столична община изрази своята благодарност към всички служители и общински съветници, които подкрепиха решението и участваха в процеса по осигуряване на гладко преминаване към новия банков партньор. Този нов етап в банковото обслужване на Столична община обещава да донесе по-голяма сигурност и ефективност за управлението на общинските финанси, което пряко засяга благосъстоянието на жителите на София.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *