Солидна глоба от 500 000 евро за Wizz Air: Италианският регулатор наказва превозвача за подвеждащ „неограничен“ абонамент

Италианският антитръстов регулатор глоби Wizz Air с 500 000 евро заради подвеждаща реклама на годишния ѝ абонамент „all you can fly“, който е представян като неограничен, но съдържа скрити ограничения за резервации и места. Освен глобата, регулаторът установи нелоялни клаузи, позволяващи на авиокомпанията да променя или прекратява услугата едностранно, и нареди публикуване на решението на сайта на превозвача.

Солидна глоба от 500 000 евро за Wizz Air: Италианският регулатор наказва превозвача за подвеждащ „неограничен“ абонамент

Самолет на „Уиз еър” Снимка: Архив

Време за четене: 2 мин. 14 ноември 2025

Италианският антитръстов регулатор наложи сериозна санкция на нискотарифната авиокомпания „Уиз Еър“ (Wizz Air), глобявайки унгарския превозвач с 500 000 евро за подвеждаща реклама. Решението е взето, след като Агенцията за защита на конкуренцията и пазара в Италия (антимонополният орган) установи, че рекламираният годишен абонамент за „неограничен брой полети“ не е предоставил адекватна информация за включените ограничения.

Продуктът, известен като годишна карта (all you can fly), позволява запазване на еднопосочни и двупосочни полети по всички международни линии на Wizz Air срещу фиксирана цена от 599 евро. Регулаторът обаче отчете, че предварителната информация, дадена на потребителите за характеристиките на картата, е била „недостатъчна и двусмислена“.

Основният проблем произтича от факта, че макар да е представяна като неограничена услуга, компанията не е предоставила актуални данни относно ключови рестрикции. Тези ограничения засягат периодите за резервация на всеки полет, както и точния брой и вида на местата, които са достъпни за абонатите по време на всеки полет.

Освен неясните реклами, италианският регулатор установи и допълнителни нарушения, свързани с общите условия на услугата. Установено е, че „някои клаузи от първоначалната версия на общите условия са били нелоялни“ и са нарушавали правилата за защита на потребителите.

Те (клаузите) предоставиха право на „Уиз Еър“ да променя условията на услугата или да прекратява предоставянето ѝ без основание и без да осигурява адекватна защита на потребителите.

— Италианският антитръстов регулатор

В резултат на решението, антитръстовият регулатор на Италия нареди не само налагането на глобата, но и публикуването на извадка от решението на сайта на Wizz Air. Тази мярка цели да информира потребителите директно за установените нарушения и наложената санкция, действайки като допълнително предупреждение.

Въпреки че Wizz Air не е направила публично изявление по отношение на санкцията до момента, унгарският превозвач продължава да демонстрира ангажимент към италианския пазар. Компанията инвестира значително в региона, разширявайки присъствието си, включително с добавяне на нови самолети и маршрути от Рим-Фиумичино. Тези стъпки са част от по-широко стратегическо преструктуриране, при което компанията обяви изтегляне от пазара в Абу Даби, за да се фокусира върху основните си европейски дестинации, сред които Италия заема ключово място.

След тази санкция, потребителски организации в Италия очакват засилен контрол и по-строги изисквания към всички нискотарифни авиокомпании, касаещи прозрачността на предлаганите абонаментни планове и защитата на правата на пътниците.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *