След бурни дебати: Маршрутка № 5 за Труд тръгва от утре с нов график, изготвен от жителите

След продължителни и бурни дебати между превозвача Петко Ангелов и жителите на село Труд беше постигнато споразумение маршрутка № 5 да тръгне отново от утре. Жителите ще изготвят новия график, а за да се гарантира редовността на курсовете, на пет от маршрутките ще бъдат поставени GPS устройства. Кметовете на община Марица и на Труд бяха медиатори на срещата.

След бурни дебати: Маршрутка № 5 за Труд тръгва от утре с нов график, изготвен от жителите
Време за четене: 3 мин. 24 октомври 2025

Превозвачът Петко Ангелов и жителите на пловдивското село Труд постигнаха споразумение след повече от час разговори очи в очи. Резултатът е възстановяване на маршрутките по линия № 5, които тръгват отново от утре. Транспортната връзка беше прекъсната от четвъртък поради изтекъл договор и силни упреци от страна на местните към качеството на услугата.

Срещата се проведе в препълнената зала на читалището в селото. Кметовете на община “Марица” Димитър Иванов и на Труд Спас Стайков влязоха в ролята на медиатори, за да потушат напрежението и да намерят решение на кризата с обществения транспорт, която засяга 4400 жители на Труд.

Първоначално превозвачът Ангелов беше категоричен, че няма да продължи да обслужва селото, подразнен от публичните критики. Той заяви, че шофьорите му са обвинявани, че не късат билети, а колите са раздрънкани и без спирачки. За да демонстрира състоянието на превозните средства, той дори закара маршрутка и автобус до Труд.

„Значи не съм за вас и не мога да ви обслужвам, щом шофьорите ми са боклуци, а маршрутките ми – без накладки. Аз обслужвам с градски транспорт Пловдив, където съм осигурил 300 автобуса. Отделно имам фирма за международни превози с 800 камиона“

— Петко Ангелов, Превозвач

Местните жители изразиха своето недоволство. Една от основните критики беше, че шофьорите спестяват курсове, особено когато нямат пътници от Труд, като поемали директно към Строево. Родители споделиха, че се налага да се редуват на ротационен принцип, за да закарат децата си до училище в Пловдив.

В крайна сметка, след интензивни дебати, превозвачът и жителите стигнаха до ключово решение. За да бъде гарантирана редовността и изпълнението на маршрутите, ще бъдат поставени GPS–и на 5 от колите, до които хората ще имат достъп за контрол. Ангелов прие критиката и предложи тази система като начин за контрол на водачите.

Друга важна точка в споразумението е, че жителите на село Труд сами ще изготвят графика с разписанието на линия № 5. Бизнесменът обаче призова исканията да бъдат реалистични, тъй като задръстванията в пиковите часове правят изпълнението на курсовете за 20 минути „адски трудно“.

„Но нека е нормален, защото в тези задръствания изпълнението на курсовете е трудно“

— Петко Ангелов, Превозвач

Присъстващите в залата предложиха строги мерки за шофьорите, които спестяват курсове: предупреждение за първи път, писмено обяснение за втори, и уволнение за трети път. Кметът Иванов призова за спокойствие и гледане напред, като подчерта, че целта е линия № 5 да се ползва пълноценно.

Жителите на Труд поставиха и допълнителни искания: да бъдат осигурени по-големи и редовни автобуси, както и последният час на обслужване да не бъде 19:20 часа. Въпреки че Ангелов посочи, че има обявен конкурс за обслужване на съседно Строево с големи автобуси, за него няма нито един кандидат, двете страни се разбраха да търсят трайно решение на проблемите.

Договорено е, че нова среща е насрочена след три седмици. Тогава Петко Ангелов отново ще се срещне с хората на Труд, за да обсъдят ситуацията след възобновяването на маршрутките и прилагането на новия график.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *