Škoda представи новите влакове за софийското метро: Повече комфорт и по-къси интервали по три линии

Чешката компания Škoda Group представи новите метровлакове за София по договор за 66 млн. евро. Първата от осемте мотриси се очаква през юни 2025 г., като те ще обслужват линии 1, 2 и 4, осигурявайки повече комфорт и по-къси интервали на движение.

Škoda представи новите влакове за софийското метро: Повече комфорт и по-къси интервали по три линии

Снимка: "Шкода"

Време за четене: 2 мин. 1 октомври 2025

Чешката компания Škoda Group официално представи в Пилзен първия от осемте нови метровлака, произведени за „Метрополитен“ ЕАД. Модерните композиции са част от договор на стойност 66 милиона евро и целят да увеличат капацитета, комфорта и сигурността на столичния градски транспорт.

Новите мотриси са проектирани да отговорят на съвременните европейски стандарти. Всяка е с дължина 80 метра, развива максимална скорост от 90 км/ч и разполага с въздушно окачване, което гарантира по-плавно и безшумно пътуване. Интериорът е съобразен с нуждите на пътниците, като включва специално обособени места за детски колички, велосипеди и хора с увреждания.

„Ще получим различен клас машини, които отговарят на съвременните изисквания – с видеонаблюдение, тъчскрийн, с управление максимално от кабината на машиниста. Надявам се, че всички ще получат по-добро, по-качествено и сигурно пътуване.“

— Николай Найденов, директор на „Метрополитен“ ЕАД

Пътниците ще разполагат с дигитални табла, които ще показват актуална информация за маршрута и удобни връзки с наземния транспорт. Влаковете са оборудвани с модерна климатична система, съобразена със спецификите на климата в България, както и с енергоспестяваща регенеративна спирачна система, която връща енергия обратно в мрежата.

Според обявения график, първият влак се очаква да пристигне в София през юни 2025 г., вторият – през август, а третият – през ноември същата година. Целият договор за доставка на осемте влака трябва да бъде финализиран до средата на 2026 г. Те ще бъдат интегрирани в съществуващата система и ще обслужват линии 1, 2 и 4, което ще позволи намаляване на интервалите на движение в пиковите часове.

„При направата на интериора работихме с поръчителя, цветовете са по негов избор. А седалките са избрани така, че да могат да бъдат почиствани лесно.“

— Андреа Веберова, мениджър на проекта в Škoda Group

Едно от ключовите нововъведения е наличието на акумулаторни батерии, които позволяват на влака да се придвижи автономно до 1 километър в случай на авария или прекъсване на захранването. Това значително повишава безопасността на пътниците. От Škoda Group допълват, че челните вагони са оборудвани с автоматични съединители, които позволяват свързване с по-старите мотриси, осигурявайки гъвкавост при маневри и извънредни ситуации.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *