Щандове с евтини продукти заменят „Магазин за хората“ в Пловдив
Вместо отделен „Магазин за хората“, Пловдив разкрива щандове с евтини хранителни стоки в над 70 търговски обекта. Инициативата предлага 45 продукта от първа необходимост с цени до 25% по-ниски от пазарните, целящи да подпомогнат домакинствата.
Снимка: илюстративна
Пловдив вместо първия в страната „Магазин за хората“ ще предложи щандове с достъпни хранителни стоки. Тази промяна идва след отказ на Районната потребителска организация НАРКООП да участва в пилотния проект. Въпреки това, в над 70 търговски обекта в Пловдивско вече се зареждат щандове с продукти на по-ниски цени.
Инициативата е част от стратегическо партньорство между „Магазин за хората“ ЕАД, Централния кооперативен съюз и Кооперативен съюз – Пловдив. Тя цели да осигури достъп до основни хранителни стоки на по-ниски цени за домакинствата. В момента 45 стоки от първа необходимост са налични на тези щандове, зареждани по договор с Централния кооперативен съюз.
Лазар Филчев, председател на Районен кооперативен съюз – Пловдив, обяснява:
„На този етап асортиментът, който е договорен, е 45 асортимента. Като тенденцията е евентуално увеличение, но след Нова година.“
Той допълва, че продуктите са от български производители и са значително по-евтини.
„Мога да кажа, че на този етап средната надценка, с която стоката ще влезе в магазина, ще бъде с 25% по-ниска от сегашните цени в магазините.“
Конкретни примери показват намалението: олиото се предлага за 2.79 лева вместо 3.99 лева, а хляб „Добруджа“ е 1.49 лева вместо 2.55 лева. Продавачката Даниела Петрова потвърждава:
„Хлябът бързо се изчерпва. Предвид цената, която се предлага, хората си купуват от него.“
В съседни хипермаркети масовият хляб надхвърля 2 лева.
Въпреки атрактивните цени, много хора все още не знаят за държавните щандове. Потребители споделят, че пазаруват основни продукти предимно на промоции.
„Чакам да има промоция. Редовна – никога. Което значи, че е леко бракувано.“
„От пенсия до пенсия. Правим си сметка.“
Проектът „Магазин за хората“ се е свил от първоначалната идея за отделен магазин до интегриране на щандове в съществуващата търговска мрежа. Тази промяна е следствие от отказа на НАРКООП. Повече за старта на инициативата можете да прочетете в наша предишна статия.
От декември 2025 г. тези щандове функционират в 70 стационарни и един мобилен магазин на ТВ КООП. Мобилният магазин ще обслужва няколко по-малки населени места в Пловдивска област. Така над 100 000 жители на 55 малки населени места ще имат достъп до качествени и изгодни български продукти. Министърът на земеделието потвърди, че цените на щандовете ще бъдат сравними с промоционалните оферти в големите вериги. Засега не се предвижда повишение на цените на предлаганите продукти, тъй като те се дължат на директната реализация на стоките.
