Семейството на Неймар купи марката „Пеле“ за $18 милиона: Сделката ще бъде обявена официално днес

Компанията NR Sports, собственост на бащата на Неймар, придоби правата върху марката на Пеле за 18 милиона долара, според UOL. Сделката, която включва търговските права и историческите архиви, се очаква да бъде официално обявена на 19 ноември 2025 г. Този ход открива пътя за стратегическо партньорство между „Сантос“ и NR Sports за развитие на наследството на двете бразилски футболни икони.

Семейството на Неймар купи марката „Пеле“ за $18 милиона: Сделката ще бъде обявена официално днес

Пеле позира с трите си световни купи. СНИМКА: ФЕЙСБУК/Pelé

Време за четене: 2 мин. 18 ноември 2025

Значителна сделка разтърси бразилския футболен свят в навечерието на 19 ноември 2025 г. – датата, на която се очаква официалното обявяване на придобиването на марката на легендата Пеле. Според информация на онлайн изданието UOL, семейството на Неймар придоби правата върху марката на Краля на футбола Пеле за 18 милиона долара.

Компанията, осъществила транзакцията, е NR Sports, собственост на бащата на нападателя на „Сантос“ – Неймар. Придобитите права са всеобхватни и включват изображенията на Пеле, историческите архиви и търговските права. Целта на този ход е да се капитализира върху наследството на най-големия футболист за всички времена, чиито активи не са били пълноценно използвани след смъртта му през 2022 г.

Сделката е насрочена да бъде официално обявена днес, 19 ноември. Този ход има потенциал да прекрои маркетинговия пейзаж около бразилския футбол. Маркетинговите права обхващат използването на името и образа на Пеле, както и лицензиране на продукти.

NR Sports вече демонстрира ангажимент към наследството на Пеле, като инвестира в модернизацията на стадион „Вила Белмиро“. Компанията е обновила и ремонтирала ложата, която Пеле често е посещавал, като включва подмяна на седалки, нови санитарни възли и климатизация.

Стратегическото значение на придобиването е огромно. Има планове за партньорство между „Сантос“ и NR Sports за съвместно използване и развитие на марките „Пеле“ и „Сантос“. Това се очаква да подсили връзката на Неймар със „Сантос“ и да го обвърже с клуба до края на кариерата му. Към момента все още няма официални реакции от наследниците на Пеле или от ръководството на „Сантос“, но партньорството се представя като положителен ход за футболната общност.

Неймар е продукт на младежката система на „Сантос“ и в момента играе за тима. Той се завърна в Бразилия, след като не успя да се наложи в Саудитска Арабия заради тежки контузии. По този начин, семейството му директно инвестира във футболната институция, в която и двамата идоли – Пеле и Неймар – са оставили трайна следа.

Пеле, който почина на 62-годишна възраст през 2022 г., е трикратен световен шампион с бразилския национален отбор. Той прекара почти цялата си състезателна кариера в родината си, играейки за „Сантос“, преди да рита за американския „Космос“ от 1975 до 1977 г.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *