Семейства съдят Tesla заради Cybertruck: „Изгоряха живи, не успяха да отворят вратите“

Заведен е съдебен иск срещу Tesla, след като двама млади пътници, Криста Мишел Цукахара (19) и Джак Нелсън (20), загинаха в катастрофа с Cybertruck, защото не могли да отворят вратите на автомобила. Родителите твърдят, че сложният и скрит механизъм за ръчно отключване на задните врати е направил невъзможно бягството им преди електрическият пикап да се запали.

Семейства съдят Tesla заради Cybertruck: "Изгоряха живи, не успяха да отворят вратите"

Преди година Tesla Cybertruck обиколи десетина големи европейски града с опит да впечатли клиентите от Стария континент. СНИМКИ: АВТОРЪТ

Време за четене: 2 мин. 8 октомври 2025

Семействата на двама загинали студенти заведоха съдебен иск в САЩ срещу Tesla, твърдейки, че трагичната смърт на младежите е настъпила, защото не са успели да отворят вратите на Tesla Cybertruck след тежка катастрофа. Инцидентът стана миналия ноември в Пиемонт, Калифорния, когато 19-годишната Криста Мишел Цукахара и 20-годишният Джак Нелсън се намирали на задната седалка на електрическия пикап.

Шофьорът, 19-годишният Сорен Диксън, се ударил в дърво с висока скорост и загинал на място. Докладите на калифорнийската патрулна служба потвърждават, че катастрофата е била предизвикана от комбинация от висока скорост и интоксикация на водача. В кръвта на Диксън са установени кокаин и алкохол, надвишаващ двойно допустимата граница.

Според обвинителния акт, Криста и Джак първоначално са претърпели само леки наранявания при сблъсъка. Те отчаяно са търсили начин да излязат от автомобила, но не са успели да намерят ръчните устройства за отваряне на вратите. Семействата на жертвите твърдят, че младежите са изгорели живи, когато батерията на Cybertruck се е запалила, тъй като дизайнът на вратите е направил бягството невъзможно.

„Дизайнът на вратите е направил почти невъзможно за децата ни да избягат“

— Родителите на жертвите

Съдебният иск във връзка с катастрофата включва твърдения, че механизмът за отваряне на вратите е сложен и трудно достъпен, особено в стресови ситуации. Ключалките на вратите разчитат на отделна 12-волтова батерия. При катастрофата електрозахранването може да прекъсне, тъй като ключалките разчитат на отделна 12-волтова батерия. Ако захранването бъде прекъснато, механизмът може да спре да функционира напълно.

Докато за предните врати е необходимо ръчно издърпване на малко палче нагоре, механизмът за пътниците на задните седалки е много по-сложен и скрит. За да се отвори задна врата ръчно, първо трябва да се извади гумена постелка от отделението за съхранение на вратата, а след това да се издърпа кабел напред. Механизмът за ръчно отключване на задните врати е напълно скрит, което допълнително затруднява пътниците.

„Пътниците отзад трябва да се справят с напълно скрито отключване. Много малко вероятно е да намерите решението, когато купето е задимено и сте уплашени“

— Жалба към съда

В колата е пътувал и четвърти пътник, Джордан Милър. Той е единственият оцелял, благодарение на помощта на минувач, който счупил прозореца с клон от дърво и го измъкнал. Младежите са се прибирали вкъщи, за да отпразнуват Деня на благодарността. Семействата на жертвите, които описват Криста като добросърдечна и Джак като предан приятел, търсят отговори за обстоятелствата около трагедията.

Към момента Tesla отказва да коментира заведения съдебен иск. Смъртта на двамата младежи на задната седалка остава загадка, свързана с дизайна на Cybertruck, който според близките е превърнал колата в смъртоносен капан.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *