Сърбия с изключително висока дигитална свързаност: Над 95% от домакинствата имат мобилен телефон

Проучване на сръбската Републиканска статистическа агенция показва, че 95,8% от домакинствата в Сърбия притежават мобилен телефон, а 90,1% имат интернет връзка. Над 84% от населението има профил в социална мрежа, като повече от половината активни интернет потребители (53,6%) са пазарували онлайн през последните три месеца.

Сърбия с изключително висока дигитална свързаност: Над 95% от домакинствата имат мобилен телефон

компютър.

Време за четене: 2 мин. 25 октомври 2025

Домакинствата в Сърбия демонстрират изключително висока степен на дигитално насищане, като мобилните телефони са почти повсеместни. Проучване на сръбската Републиканска статистическа агенция, цитирано от ТАНЮГ и БТА, разкрива актуални данни за притежанието и използването на технологии в страната.

Статистиката показва, че мобилен телефон притежават 95,8 процента от домакинствата в Сърбия. Подобно е и разпространението на телевизорите – те присъстват в 95,5 процента от домовете. Компютър има в 71,7 на сто от домакинствата. Ключов показател е и свързаността: 90,1 на сто от домакинствата имат интернет връзка.

Анализът на активната употреба през последните три месеца преди проучването също подчертава високото ниво на дигитализация. Деветдесет процента от анкетираните са използвали интернет, а 71,8 процента са работили с компютър. На въпроса колко често използват мрежата, 80,8 на сто от анкетираните използват интернет няколко пъти на ден.

Проучването, проведено през февруари с 2800 граждани на възраст между 16 и 74 години, обхваща и социалното присъствие. Резултатите сочат, че над 84 на сто от населението има профил в социална мрежа, като Фейсбук или Екс.

При разглеждането на данните по пол, 91,4 процента от мъжете и 88,7 процента от жените са използвали интернет през последните месеци. Електронната търговия също бележи силен ръст: Общо 53,6 на сто от използващите интернет активно са пазарували онлайн в рамките на трите месеца преди проучването. Най-често купуваните стоки и услуги са билети за културни и други събития – като кино, концерти или изложения – посочени от 24,1 процента от анкетираните. Онлайн банкиране използват 41,6 на сто от запитаните.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *