Рекордна продажба: Оригинална картина от „Междузвездни войни“ достигна 3,9 млн. долара

Оригиналната картина, представила „Междузвездни войни“ на света, достигна рекордна цена от близо 3,9 млн. долара на търг. Творбата на Том Юнг, възпроизведена в емблематичния филмов плакат, е важен културен артефакт и най-скъпият сувенир от поредицата досега.

Рекордна продажба: Оригинална картина от "Междузвездни войни" достигна 3,9 млн. долара

Актьорът Марк Хамил, изиграл Люк Скайуокър във филмовата поредица "Междузвездни войни".

Време за четене: 2 мин. 11 декември 2025

Оригиналната картина, която представи „Междузвездни войни“ на света, беше продадена на търг на „Херитидж окшънс“ за близо 3,9 милиона щатски долара. Творбата на художника и дизайнер на филмови плакати Том Юнг се възпроизведе в емблематичен филмов плакат, преди почти 50 години.

Тази продажба поставя нов рекорд за най-скъпо продаден сувенир от филмовата поредица. Сумата надхвърля предишния рекорд от 3,6 милиона долара, платен за светлинния меч на Дарт Вейдър. Купувачът на картината е пожелал да остане анонимен.

Творбата на Том Юнг за първи път се появява в реклами във вестниците на 13 май 1977 г. Това е по-малко от две седмици преди премиерата на първия филм от космическата сага. Картината украсява също билбордове, реклами в списания и театрални програми.

„За по-голямата част от Америка това беше първият поглед към една далечна галактика“, казва Чарлз Ептинг, който отговаря за поп културата и историческите колекции в „Херитидж окшънс“.

Продуцентът на „Междузвездни войни“, Гари Курц, е запазил оригиналната картина. Той я е окачил на стената в офиса си, преди да я предаде на дъщеря си. Семейство Курц пуска картината за продажба, като наддаването започва от 1 милион долара.

От едната страна на картината са изобразени Люк Скайуокър, държащ светлинен меч зад принцеса Лея. Дарт Вейдър се извисява над тях на заден план. От другата страна, формация от X-wing изтребители започва атака. Хан Соло и Люк Скайуокър са показани как получават медали.

В долния десен ъгъл фигурират роботите R2-D2 и C-3PO. Те са добавени в последния момент, отбелязва Чарлз Ептинг. Те липсват в ранните репродукции на картината. Появяват се по-късно, когато са произведени филмовият плакат и билбордът.

„Можете да наблюдавате еволюцията на това произведение и как става ясно какво е важно да бъде включено и представено, и какво ще привлече хората“, допълва специалистът.

Картината е не само сувенир от филма, но и културен артефакт и част от американската история, подчертава Ептинг. Емоционалната връзка, която хората създават с филмите от поредицата, обяснява рекордната сума. Подобни продажби стимулират интереса към филмови артефакти и могат да повишат стойността на други предмети от франчайза, като например костюми и реквизит от други касови филми.

„Междузвездни войни“ е една от най-касовите филмови поредици на всички времена. От дебюта си през 1977 г. с Марк Хамил като Люк Скайуокър, франчайзът е генерирал приходи над 3 милиарда долара само от първия филм „Нова надежда“. Последвали са продължения, предистории, книги и спинофи. Музиката на Джон Уилямс за филма е избрана от Американския филмов институт за най-великата американска филмова музика, което допълнително подчертава културното влияние на франчайза.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *