Пуснаха движението по новия 17-километров участък от АМ „Хемус“ между Боаза и Дерманци
Движението по новия 17-километров участък от АМ „Хемус“ между Боаза и Дерманци вече е пуснато. Отсечката, която е част от Лот 1 на магистралата, ще облекчи трафика към Плевен и Русе и ще повиши безопасността на пътуващите.

Снимка: BulFoto
Дългоочакваният нов участък от автомагистрала „Хемус“ вече е отворен за движение. От днес шофьорите могат да пътуват по новите 17 километра, свързващи пътните възли „Боаза“ и „Дерманци“. Пускането на отсечката става факт след леко забавяне, тъй като първоначалните планове предвиждаха това да се случи до края на септември.
Причината за отлагането бяха финални тестове за безопасност, обясниха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). В последните дни на място е работила държавна приемателна комисия за съставяне на Акт 15, който удостоверява, че строежът е завършен и готов за експлоатация.
„Към днешна дата в момента на място има комисия за съставяне на акт 15. Сега искаме след комисията, с цел безопасност, да направим окончателни огледи на участъка и може да бъде пуснато движението“
— инж. Стоян Николов, Агенция „Пътна инфраструктура“
Новата отсечка е от ключово значение за трафика в Северна България. Тя ще облекчи значително натовареното движение по първокласния път I-3, особено в посока Плевен и Русе. Отварянето ѝ също така ще позволи стартирането на основен ремонт на третокласния път III-305 между Дерманци и Плевен, който служи като основна алтернатива досега.
Лот 1 от магистралата включва модерна инфраструктура, целяща да повиши сигурността и комфорта на пътуващите. В участъка са изградени два пътни възела – п.в. „Боаза“ при 88-и км и п.в. „Дерманци“ при 98-и км. Освен това трасето преминава през четири мостови съоръжения и два виадукта.
Въпреки напредъка, проектът за доизграждане на АМ „Хемус“ премина през редица предизвикателства. В миналото от Министерството на регионалното развитие и благоустройството отправяха критики към изпълнението и забавянията по други участъци, като настояваха за стриктно спазване на сроковете и качеството. Пълното завършване на следващите лотове от магистралата се очаква до 2027 г.
От АПИ напомнят на водачите, че по други части на АМ „Хемус“ продължават ремонтни дейности. До 8 октомври ще има ограничения в платното за София между тунелите „Витиня“ и „Топли дол“ (от 33-ти до 36-ти км) заради довършителни работи по виадукти. Временно се променя и организацията на движението при виадукт „Бебреш“ (38-ми км) в посока София заради ремонт на настилката.