Приключват с асфалтирането на бул. „Рожен“, стартират тестове на трамвайното трасе
Започна полагането на последния пласт асфалтобетон по бул. „Рожен“. Предстоят 72-часови тестове на трамвайното трасе. Инвестицията е 49,7 млн. лв., осигурени от ЕИБ и Столична община.
Бул. "Рожен" снимка: столична община
Започна полагането на последния пласт асфалтобетон по новоизградената част на бул. „Рожен“. Този ключов инфраструктурен обект е важен за северната част на София и за свързаността на града. Информацията съобщи заместник-кметът по „Обществено строителство“ Никола Лютов.
Бул. „Рожен“ ще осигури директна връзка със Северната скоростна тангента и ул. „Илиянско шосе“. Това значително подобрява достъпа до северните райони и републиканската пътна мрежа. Столичният кмет Васил Терзиев подчерта, че булевардът става част от национален транспортен коридор. През него преминава трафикът между автомагистралите „Хемус“ и „Струма“.
Строителните екипи вече изпълняват последния асфалтов пласт на платната. При подходящи метеорологични условия предстои да се направи хоризонталната маркировка. Успоредно с това се довършват работите по релсовия път и контактно-кабелната мрежа. Още тази седмица започват и 72-часови тестови изпитания на новото трамвайно трасе. Това е ключов етап преди въвеждането му в експлоатация.
По тротоарите продължават текущите строителни дейности. Всички инженерни мрежи вече са изпълнени. Изградени са нов водопровод и разделна канализация за битови и дъждовни води. Подготвя се монтажът на вертикална сигнализация и спирките на градския транспорт.
Изграден е изцяло нов участък от бул. „Рожен“ с дължина над 2 км. Той се простира от надлез над ж.п. линията до Северна скоростна тангента. Проектът включва сложна координация на инженерни съоръжения. Те обслужват както жилищни зони, така и индустриални територии. Въпреки работата в динамична градска среда, достъпът за градския транспорт и автомобилното движение беше максимално запазен. Целта е да се намалят неудобствата за гражданите.
Новият участък на булеварда разполага с две платна. Всяко платно е с по две ленти за движение. Изградени са и локални платна. Те обслужват индустриалните предприятия и жилищните зони. Осигурени са достатъчен габарит и обособени места за паркиране. Инсталирано е ново осветление, извършено е озеленяване и е напълно обновена канализационна инфраструктура. Реконструирани са трамвайното трасе и контактно-кабелната мрежа. Те се интегрират към системата по бул. „Рожен“. Новото енергоспестяващо осветление повишава безопасността и комфорта на придвижване.
Инвестицията в разширението на бул. „Рожен“ възлиза на 49,7 млн. лв. Финансирането е осигурено от Европейската инвестиционна банка и Столичната община. Тази реконструкция е част от по-широка програма за модернизация на ключови градски артерии и обновяване на трамвайни линии в София. Паралелно продължава и работата по бул. „Ал. Стамболийски“, където също се извършва цялостна реконструкция, включително и на релсовия път.
В последните 24-48 часа продължава полагането на последния асфалтов пласт. Очаква се при подходящи метеорологични условия да започне хоризонталната маркировка. Започнаха 72-часовите изпитания на новото трамвайно трасе. По-рано участък от бул. „Рожен“ беше затворен за ремонтни дейности. Довършват се работите по релсовия път и контактно-кабелната мрежа. Монтират се вертикалната сигнализация и спирките на градския транспорт. Към момента няма публично изразени критики от опозиционни партии. В социалните мрежи обаче се обсъждат временните неудобства за трафика.
