Потребителската кошница поевтинява с 2 лева, достигайки 95 лв.

Цената на потребителската кошница падна до 95 лв., отчитайки поевтиняване с 2 лв. спрямо миналата седмица. Спадът се дължи на сезонните промени в цените на прасковите и бананите, както и на стабилизацията на международните цени на кафето и какаото. Пазарът остава стабилен, като потребителите, които правят рационален избор, могат да закупят продуктите на цена с около 10% по-ниска от миналата година.

Потребителската кошница поевтинява с 2 лева, достигайки 95 лв.
Време за четене: 2 мин. 13 октомври 2025

Потребителската кошница отбелязва поевтиняване с 2 лева спрямо предходната седмица. Цената на потребителската кошница тази седмица пада до 95 лв., съобщи Владимир Иванов, председател на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ).

Спрямо миналата седмица, когато цената е била 97 лева, се наблюдава спад. Иванов посочи, че това се дължи основно на сезонните колебания и поевтиняването се дължи на разликата в цената на прасковите и бананите.

Междувременно, международните пазари също допринасят за стабилността. Цената на кафето и какаото е стабилизирана в световен мащаб. Това е важен фактор, тъй като стабилизацията на кафето и какаото в световен мащаб ще доведе до поевтиняване на захарните изделия.

Пазарът остава балансиран. Пазарът остава стабилен и без резки изменения в цените на продуктите от малката потребителска кошница, допълни Иванов. Основните продукти, необходими за приготвянето на зимнина, запазват своите цени.

Председателят на ДКСБТ обясни, че именно цените на едро дават най-добра представа за пазарната тенденция, тъй като търговията на дребно е твърде разнообразна по отношение на обекти, региони и луксозност, за да се правят категорични изводи. Той подчерта потенциала за спестяване при информиран избор:

„Цените на едро показват тенденцията, за да видим какво се случва на пазара. В търговията на дребно има разнообразни по вид обекти, които са свързани с регионите на предлагане, с луксозността на самите конкретни обекти за продажба. Там няка как да извадим изводи относно тендецията. Тенденцията се вижда в големите мащаби, както е търговията на едро. В момента си направихме труда в 7-8 супермаркети можем да направим потребителска кошница само на промоция с продукти със сравнително високо качество, които са на цената под миналата година, т.е. ако ние направим един рационален избор, може да заплатим около 10% под цената от миналата година“

— Владимир Иванов, председател на ДКСБТ

Според анализа, чрез рационален избор и промоции потребителите могат да закупят кошницата с около 10% по-ниска цена спрямо миналата година. Към момента не се наблюдава напрежение на пазара, тъй като есенният период, който обикновено носи по-големи колебания, все още не е започнал.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *