Porsche 911 Carrera GTS Spirit 70: Хибрид, който остава чистокръвен суперавтомобил
Porsche представи обновеното 911 Carrera GTS (992.2), което за първи път разчита на хибридно задвижване T-Hybrid с обща мощност 541 к.с. Заедно с него дебютира и лимитираната до 1500 бройки версия Spirit 70, която комбинира високотехнологичната динамика с емблематични стилови елементи от 70-те години. Моделът Spirit 70 ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди, запазвайки минимално увеличение на теглото.

Porsche представи основно обновената си емблематична серия 911 (992.2). Новото Porsche 911 Carrera GTS е първият сериен модел от гамата, който идва оборудван с хибридно задвижване T-Hybrid. Едновременно с това, компанията пусна и лимитираната версия 911 Carrera GTS Spirit 70, която комбинира авангардната технология с наследството на марката. Резултатът е Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Spirit 70 – автомобил, който бе представен на безлюдните пътища в източната част на остров Крит.
Хибридната система T-Hybrid се състои от 3,6-литров 6-цилиндров боксерен бензинов двигател с един турбокомпресор, който генерира 485 к.с. и 570 Нм въртящ момент. Към него се добавят два електромотора. Първият е интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия PDK и добавя 56 к.с. и 150 Нм. Вторият е интегриран в турбокомпресора, за да елиминира класическото турбо забавяне, осигурявайки още 15 к.с.
Общата мощност на хибридната система достига 541 к.с. и 610 Нм въртящ момент, което представлява увеличение от 61 к.с. спрямо предшественика. Електрическите компоненти се захранват от малка 400-волтова батерия с капацитет 1,9 кВтч, монтирана отпред. Важно е да се отбележи, че хибридният модел не може да се управлява изцяло на електричество и не се зарежда външно, като същевременно успява леко да подобри разхода на гориво до 10,7 л/100 км.
Въпреки добавената технология, увеличението на теглото е само 50 кг за версията купе. Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Spirit 70 тежи 1675 кг. Моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за светкавичните 3,1 секунди и достига максимална скорост от 312 км/ч. Електрическият турбокомпресор елиминира всякакво турбо забавяне, осигурявайки почти мигновена реакция на боксерния двигател. Шасито се справя отлично с максималния въртящ момент от 610 Нм, като стандартната система за управление на четирите колела дава огромно сцепление и сигурност, запазвайки фантастичното усещане на моделите със задно предаване.
Инженерите на Porsche са усъвършенствали и аеродинамиката на 911 (992.2). За първи път всички светлинни функции са интегрирани в стандартните матрични LED светлини, освобождавайки място за по-големи отвори за охлаждане. Предната част на GTS вече разполага с пет вертикално разположени активни клапи за охлаждащ въздух, допълнени за първи път от адаптивни предни дифузьори в подподовата конструкция. Тези елементи насочват въздушния поток според нуждите, оптимизирайки аеродинамиката или охлаждането при високи изисквания за мощност.
Лимитираното издание Spirit 70 е третото специално издание от подразделението Heritage Design, което отдава почит на 70-те години. Производството е ограничено до 1500 кабриолета, чиито доставки към клиенти в Европа и САЩ стартираха през лятото на 2025 г.
Spirit 70 се отличава с уникален ексклузивен маслинов цвят (Olive Neo), ретро графики, златни лога и 20/21-инчови джанти, вдъхновени от легендарните джанти Fuchs. Интериорът пренася в друга епоха с плат на седалките и тапицерия, вдъхновен от характерния кариран мотив (Pasha) на класическите модели 911. Инструменталният панел е 12,65-инчов дигитален дисплей с ретро елементи, предлагащ ексклузивен класически изглед с пет уреда и централен оборотомер.
Новото Porsche 911 Carrera GTS олицетворява новата философия – автомобил, който остава автентичен, но не се страхува да направи крачка в бъдещето. Цените на Porsche 911 Carrera GTS Coupe стартират от 353 000 лева. Цената на Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Spirit 70 започва от 492 500 лева.