Porsche 911 Carrera GTS Spirit 70: Хибрид, който остава чистокръвен суперавтомобил

Porsche представи обновеното 911 Carrera GTS (992.2), което за първи път разчита на хибридно задвижване T-Hybrid с обща мощност 541 к.с. Заедно с него дебютира и лимитираната до 1500 бройки версия Spirit 70, която комбинира високотехнологичната динамика с емблематични стилови елементи от 70-те години. Моделът Spirit 70 ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди, запазвайки минимално увеличение на теглото.

Porsche 911 Carrera GTS Spirit 70: Хибрид, който остава чистокръвен суперавтомобил
Време за четене: 3 мин. 11 октомври 2025

Porsche представи основно обновената си емблематична серия 911 (992.2). Новото Porsche 911 Carrera GTS е първият сериен модел от гамата, който идва оборудван с хибридно задвижване T-Hybrid. Едновременно с това, компанията пусна и лимитираната версия 911 Carrera GTS Spirit 70, която комбинира авангардната технология с наследството на марката. Резултатът е Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Spirit 70 – автомобил, който бе представен на безлюдните пътища в източната част на остров Крит.

Хибридната система T-Hybrid се състои от 3,6-литров 6-цилиндров боксерен бензинов двигател с един турбокомпресор, който генерира 485 к.с. и 570 Нм въртящ момент. Към него се добавят два електромотора. Първият е интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия PDK и добавя 56 к.с. и 150 Нм. Вторият е интегриран в турбокомпресора, за да елиминира класическото турбо забавяне, осигурявайки още 15 к.с.

Общата мощност на хибридната система достига 541 к.с. и 610 Нм въртящ момент, което представлява увеличение от 61 к.с. спрямо предшественика. Електрическите компоненти се захранват от малка 400-волтова батерия с капацитет 1,9 кВтч, монтирана отпред. Важно е да се отбележи, че хибридният модел не може да се управлява изцяло на електричество и не се зарежда външно, като същевременно успява леко да подобри разхода на гориво до 10,7 л/100 км.

Въпреки добавената технология, увеличението на теглото е само 50 кг за версията купе. Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Spirit 70 тежи 1675 кг. Моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за светкавичните 3,1 секунди и достига максимална скорост от 312 км/ч. Електрическият турбокомпресор елиминира всякакво турбо забавяне, осигурявайки почти мигновена реакция на боксерния двигател. Шасито се справя отлично с максималния въртящ момент от 610 Нм, като стандартната система за управление на четирите колела дава огромно сцепление и сигурност, запазвайки фантастичното усещане на моделите със задно предаване.

Инженерите на Porsche са усъвършенствали и аеродинамиката на 911 (992.2). За първи път всички светлинни функции са интегрирани в стандартните матрични LED светлини, освобождавайки място за по-големи отвори за охлаждане. Предната част на GTS вече разполага с пет вертикално разположени активни клапи за охлаждащ въздух, допълнени за първи път от адаптивни предни дифузьори в подподовата конструкция. Тези елементи насочват въздушния поток според нуждите, оптимизирайки аеродинамиката или охлаждането при високи изисквания за мощност.

Лимитираното издание Spirit 70 е третото специално издание от подразделението Heritage Design, което отдава почит на 70-те години. Производството е ограничено до 1500 кабриолета, чиито доставки към клиенти в Европа и САЩ стартираха през лятото на 2025 г.

Spirit 70 се отличава с уникален ексклузивен маслинов цвят (Olive Neo), ретро графики, златни лога и 20/21-инчови джанти, вдъхновени от легендарните джанти Fuchs. Интериорът пренася в друга епоха с плат на седалките и тапицерия, вдъхновен от характерния кариран мотив (Pasha) на класическите модели 911. Инструменталният панел е 12,65-инчов дигитален дисплей с ретро елементи, предлагащ ексклузивен класически изглед с пет уреда и централен оборотомер.

Новото Porsche 911 Carrera GTS олицетворява новата философия – автомобил, който остава автентичен, но не се страхува да направи крачка в бъдещето. Цените на Porsche 911 Carrera GTS Coupe стартират от 353 000 лева. Цената на Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet Spirit 70 започва от 492 500 лева.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *