Polestar 3 преминава към 800V архитектура с повече мощ и зареждане до 80% за 30 минути
Polestar 3 получава сериозен технологичен ъпгрейд с преминаване към 800-волтова архитектура, която позволява зареждане до 350 kW. Моделът е с нов, по-мощен заден електромотор, а върховата Performance версия вече разполага с 680 к.с. и ускорява до 100 км/ч за 3,9 секунди.

Шведският производител на премиум електрически автомобили Polestar обяви мащабно техническо обновяване за своя флагмански SUV – Polestar 3. Макар моделът да е на пазара отскоро, компанията го оборудва с 800-волтова електрическа архитектура, нов, по-мощен заден електромотор и значително по-бърз бордови компютър, с което затвърждава технологичните си амбиции.
Най-съществената промяна е преминаването от 400V към 800-волтова система, което позволява драстично по-бързо зареждане. Максималната мощност на DC зарядни станции скача от 250 kW на впечатляващите 350 kW. На практика това означава, че собствениците ще могат да заредят батерията от 10% до 80% за около 30 минути, което значително улеснява дългите пътувания.
Промяната в архитектурата е съпътствана и от нова стратегия за батериите, доставени от CATL. Вместо предишния пакет от 111 kWh за всички версии, обновеният Polestar 3 използва батерии с „оптимизиран капацитет“ – 92 kWh за базовия модел и 106 kWh за версиите с два мотора. От компанията обясняват, че фокусът е върху цялостната ефективност и динамика.
„Преминаването към 800-волтова архитектура ни позволи да преосмислим цялостния баланс на автомобила. Новата батерия с оптимизиран капацитет, съчетана с по-ефективния ни собствен електромотор, осигурява по-бързо зареждане и по-вълнуващо шофиране, без да правим компромис с ежедневната практичност.“
— Говорител на Polestar
Всички версии получават нов заден асинхронен електромотор, разработен директно от Polestar. Това води до сериозен скок в динамичните показатели. Имената на версиите също са опростени – Rear Motor (един мотор), Dual Motor и Performance.
Базовият модел Rear Motor вече разполага с 333 к.с. (спрямо 299 к.с. преди) и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди – с 1,3 секунди по-бързо. Пробегът обаче е намален от 706 на 604 км (WLTP) заради по-малката батерия.
Версията Dual Motor предлага системна мощност от 544 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 4,7 секунди. Пробегът остава почти непроменен – 635 км. На върха на гамата е Polestar 3 Performance, който вече разполага с внушителните 680 к.с. и постига спринт от 0 до 100 км/ч за едва 3,9 секунди. Интересното тук е, че въпреки огромната мощност, пробегът се е увеличил до 593 км.
Друго ключово подобрение е „мозъкът“ на автомобила. Централният процесор Nvidia Drive Xavier е заменен с новия Drive AGX Orin, който увеличава изчислителната мощност над 8 пъти – от 30 на 254 трилиона операции в секунда. Това осигурява по-бърза работа на инфотейнмънт системата и системите за подпомагане на водача. Като жест към ранните си клиенти, Polestar ще предложи безплатен ъпгрейд на процесора за вече произведените автомобили.
Външните промени са минимални и се свеждат до по-голям шрифт на надписите по каросерията. В интериора единствената новост са цветовете на предпазните колани, които вече са различни за всяко ниво на оборудване. Цените и датите за старт на продажбите на обновения Polestar 3 все още не са обявени, но се очаква първият пазар да бъде Великобритания.