Първият ‘Магазин за хората’ отваря до края на годината с поне 30 продукта, обещаващи достъпни цени и качество

Първият ‘Магазин за хората’ се очаква да отвори до края на годината с поне 30 продукта, предлагайки основни стоки на достъпни цени и с минимални надценки. Целта е да се осигури устойчив старт и прозрачност в подкрепа на потребителите при инфлационен натиск. Продуктите ще се предлагат чрез партньорската мрежа на Централния кооперативен съюз, а не в самостоятелна верига.

Още при старта на магазините ще се предлагат поне 30 продукта. Снимка: Pixabay

Още при старта на магазините ще се предлагат поне 30 продукта. Снимка: Pixabay

Време за четене: 2 мин. 26 септември 2025

Първият обект от инициативата ‘Магазин за хората’ предстои да заработи преди края на годината, като целта е да предложи поне 30 основни продукта. Към момента тече усилена работа по финализирането на продуктовия асортимент и се водят активни разговори с партньори и доставчици, за да се гарантира наличието на най-необходимите стоки за всяко домакинство.

Първоначалният план за откриване на обекта през септември в Пловдивска област е претърпял промяна, като от Министерството на земеделието, в отговор на запитване от ’24 часа’, обясняват забавянето. Според тях, приоритет на ръководството на ‘Магазин за хората’ ЕАД е да стартира устойчиво и с необходимата прозрачност, за да се изгради доверие сред потребителите чрез продукти с гарантирано качество и достъпни цени.

Инициативата е заложена в Закона за държавния бюджет за 2025 г., като основната ѝ цел е да осигури широк обществен достъп до храни и други стоки от първа необходимост на ниски цени. Предвиждат се минимални търговски надценки – до 10%, с фокус върху продукти от български производители. Изрично се подчертава, че дейността на дружеството не е за изграждане на самостоятелна търговска верига, а за социално ангажирани решения, целящи да подпомогнат потребителите при инфлационен натиск, осигурявайки ценова стабилност и подкрепа на регионалното развитие.

‘Магазин за хората’ ЕАД е вписано в Търговския регистър на 29 август. В момента се финализират всички административни и юридически процедури, включително издаване на разрешителни и откриване на банкови сметки. От аграрното министерство допълват, че стремежът е да се осигури качествено изпълнение и стабилна основа за развитие.

Важно уточнение е, че продуктите, брандирани с логото на инициативата, ще се предлагат чрез партньорската мрежа на Централния кооперативен съюз в различни магазини. Това ще гарантира по-широк обхват и достъпност за потребителите. Също така, съставът на директорите вече е определен и предстои одобрение на изпълнителен директор от Министерския съвет.

Министърът на земеделието Георги Тахов категорично заяви, че при реализиране на законодателството цените на хранителни стоки могат да поевтинеят с поне 20%, като според него поскъпването до момента се дължи основно на спекула, а не на действия от страна на производителите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *