Пълно спиране на движението по Дунав мост при Русе: Тежкотоварните камиони ще чакат 24 часа
Движението по „Дунав мост“ при Русе ще бъде спряно на 4 и 5 ноември заради строително-монтажни дейности по основния ремонт на съоръжението. За леките автомобили ограничението е 12 часа, докато тежкотоварният трафик ще бъде спрян за пълни 24 часа. Пълното затваряне е необходимо за постигане на якост на бетона след полагане на свързващите смеси.
Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) обяви, че движението по „Дунав мост“ при Русе ще бъде напълно спряно през следващите дни. Ограничението е наложено заради планирани строително-монтажни дейности, които са част от основния ремонт на важното съоръжение. Ремонтът на Дунав мост започна на 10 юли 2024 г. и се извършва на етапи, като това е второто пълно спиране на трафика за 24 часа, след като първото бе през март 2025 г.
Ограничението влиза в сила от утре, 4 ноември, и се отнася за трафика в двете посоки – както от България към Румъния, така и обратно. АПИ уточни, че движението ще бъде спряно за общо 24 часа, но с различни времеви рамки за отделните видове превозни средства.
Специфични времеви ограничения
За леките автомобили ограничението е от 9:00 ч. до 21:00 ч. на 4 ноември. Това означава, че леките коли ще трябва да изчакат 12 часа за възстановяване на движението.
За тежкотоварните превозни средства, спирането на трафика ще бъде по-продължително. За тежкотоварните камиони забраната е от 9:00 ч. на 4 ноември до 9:00 ч. на 5 ноември, обхващайки пълен 24-часов период.
Причини за пълното затваряне
Пълното спиране на трафика е необходимо, за да се осигури качеството на ремонтните дейности. То е свързано с полагането на бетонни смеси за свързване на фугата между вече ремонтираните участъци. Причината е необходимостта от минимум 12 часа без преминаване на превозни средства. Това време е критично, за да се гарантира, че бетонът ще достигне необходимата якост и ще осигури здрава връзка между панелите.
През останалото време, когато няма пълна забрана, ремонтните дейности се извършват ежедневно. Тогава движението се осъществява двупосочно в платното, в което не се работи, без да се налага спиране на трафика. Транспортните фирми изразиха загриженост относно възможните забавяния и допълнителни разходи за камионите, които ще бъдат принудени да използват алтернативни маршрути през други гранични пунктове, докато трафикът е спрян.
Ограничението е част от основния ремонт на съоръжението, като спирането е заради полагане на бетонни смеси и свързване на фуги.
