Новото BMW M2: Еволюция на чистата радост от шофирането с повече мощност и иновации
Новото BMW M2 за 2025 г. е обновено с 480 к.с. (473 к.с. за ръчна кутия), нов интериор с iDrive 8.5 и разширена цветова палитра. То представлява еволюция на чистата радост от шофирането, съчетавайки висока производителност с елементи от ежедневието.

BMW M2 се превръща в олицетворение на чистата радост от шофирането, предлагайки на ентусиастите още по-вълнуващо изживяване. Спортното купе за 2025 година е обновено с повишена мощност до 480 конски сили (473 к.с. за ръчната версия), впечатляващ нов ярък цвят на екстериора и съществено обновен интериор, въплъщавайки върховния спортен дух на марката.
Първото поколение на BMW M2 (F87), представено през януари 2016 г., бързо си спечели репутация на автомобил, достоен наследник на легендарното M3 E30. Започвайки със 370 к.с., то еволюира през M2 Competition (410 к.с.) до топмодела M2 CS (450 к.с.) през 2019 г., който предлагаше пълна гама M Performance части за още по-висока динамика и избор между 6-степенна ръчна или 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Второто поколение (G87), лансирано през 2023 г., донесе по-агресивен дизайн с ръбести форми и малко увеличени размери. То стартира с 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора, генериращ 460 к.с. и 550 Нм въртящ момент, с опции за 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична трансмисия ZF. През средата на 2024 г. BMW представи обновената версия, която вече е с 480 к.с. и подобрена технологична инфраструктура.
Външният вид на обновеното BMW M2 запазва емблематичните си пропорции, с оригинални фарове и задни светлини. Единствената визуална промяна, освен черните накрайници на ауспуха, е използването на ново черно лого на M2 с тънък сребрист контур в решетката на радиатора и отзад. Цветовата палитра е значително разширена, включвайки нови опции като жълто Sao Paulo, огненочервено металик, синьо металик Portimao и сиво металик Skyscraper. Освен това, гамата от BMW Individual лакови покрития вече включва уникални цветове като зелено Java, синьо Voodoo, сиво Telesto и забележителното лилаво Twilight. Предлагат се и нови опционални алуминиеви джанти с двойни спици в сребристо (19 инча отпред и 20 инча отзад), които могат да бъдат поръчани с гуми за писта.
Интериорът на новото BMW M2 претърпява съществена дигитална модернизация. Воланът е нов, със скосена долна част, стандартно обшит с кожа, но достъпен и с покритие от алкантара като опция. Опционалните M-спортни седалки вече се предлагат в двуцветна червено-черна комбинация, а карбоновите седалки са достъпни като индивидуална опция, без да се налага закупуване на целия пакет M Race Track. Колата разполага с операционна система BMW Operating System 8.5, която работи на голям извит екран, състоящ се от 12,3-инчов инструментален дисплей и 14,9-инчов сензорен дисплей за инфотейнмънт системата. Климатикът вече се управлява от долната част на инфотейнмънт дисплея, а системата поддържа безжични Apple CarPlay и Android Auto.
M-специфичните функции, които допринасят за чистата радост от шофирането, включват Drift Analyzer за измерване на дрифтове и възможност за регулиране чувствителността на тракшън контрола на няколко етапа. Водачът може също така да конфигурира M режимите за реакция на двигателя, адаптивно M окачване, сервоуправление и спирачки, активирайки ги с червените бутони M1 и M2 на волана.
Обновеното BMW M2 е получило още повече мощност, като 3,0-литровият 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора вече разполага с 480 к.с. при 6250 об/мин за автоматичната версия и 473 к.с. за ръчната. Максималните обороти достигат 7200 об/мин. Максималният въртящ момент е 600 Нм за автоматика (в диапазона 2650 до 6130 об/мин) и 550 Нм за ръчната кутия. Тягата се предава към задната ос посредством активен M-диференциал, подобрявайки значително ефективността на шофиране. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 4,0 секунди с автоматичната и 4,2 секунди с 6-степенната механична скоростна кутия. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но с опционалния пакет M Driver’s достига 285 км/ч.
Въпреки леко увеличеното тегло от над 1,7 тона, новото BMW M2 е истински феномен зад волана, предоставяйки несравнимо изживяване. Звукът на двигателя е плътен и бучащ, а реакцията на газта е мигновена. Колата предлага забележимо по-спонтанни реакции при ускорение и емоционален гърлен звук, особено когато изпускателните клапи се отворят.
В завоите BMW M2 е просто невероятно. Опционалното окачване M Performance с регулируем пътен просвет (препоръчително намаление от 10 мм) допълнително подобрява динамиката. Шасито е по-чувствително, а колата се накланя по-малко, предоставяйки по-точна информация за сцеплението и позволявайки целенасочени реакции. На писта, в режим Track, контролът на шасито става изключително прецизен, а кормилното управление е директно, позволявайки на водача пълен контрол и възможност за контролирани дрифтове.
Новото BMW M2 съчетава спортния си характер с изненадваща практичност за ежедневието, особено с автоматичната скоростна кутия. В режим Comfort, амортисьорите стават по-меки, а реакциите на двигателя и управлението могат да бъдат омекотени, осигурявайки удобно пътуване в градски условия. Задните седалки могат да поберат по-дребен възрастен, а багажникът с капацитет от 390 литра е достатъчен за два големи куфара. Средният разход на гориво е около 9,6 л/100 км, но при динамично шофиране може да достигне 12-13 л/100 км, което е очаквано за автомобил с такава производителност и допринася за чистата радост от шофирането.
Новото BMW M2 поставя нови мащаби в премиум сегмента на компактните спортни автомобили, като мнозина го определят като последното истинско M-кола с ръчна скоростна кутия. То идва по-мощно, по-ярко и с повече иновативни функции, предлагайки незабравимо изживяване, което е съвършеното олицетворение на чистата радост от шофирането.