Нова масова фишинг вълна: Измамници атакуват потребители с фалшиви имейли от името на НЗОК

Продължават мащабните фишинг атаки с фалшиви имейли и SMS-и, имитиращи кореспонденция от НЗОК. Измамниците обещават възстановяване на близо 400 лева срещу предоставяне на лични и банкови данни, като до момента са регистрирани над 1300 сигнала. НЗОК категорично предупреждава, че никога не изпраща такива съобщения и е сезирала ГДБОП.

Нова масова фишинг вълна: Измамници атакуват потребители с фалшиви имейли от името на НЗОК
Време за четене: 2 мин. 19 октомври 2025

Хиляди интернет потребители в България попадат под ударите на продължаващи фишинг атаки. Измамниците използват фалшиви имейли и SMS-и, имитиращи официална кореспонденция от името на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК). Целта на тези атаки е да подмамят получателите да предоставят свои лични и банкови данни.

Схемата работи, като съобщенията твърдят, че в изчисленията на здравните вноски е допусната грешка. В резултат на тази „грешка“ получателите имат право на възстановяване на сума от близо 400 лева. За да получат обещаните пари, гражданите биват приканвани да последват активен линк. Този линк ги насочва към уеб страница, която изисква въвеждането на чувствителна лична и банкова информация.

Ръководството на НЗОК предупреждава, че институцията никога не изпраща подобни съобщения. Атаките се регистрират из цялата страна, като сигналите за измами са многобройни.

„Получаваме множество сигнали за подобни измами както по имейл, така и от граждани, които идват лично и се притесняват. Подобни фишинг съобщения из цялата страна са над 1300. Здравната каса никога не изпраща такива имейли и не иска лично или банкова информация.“

— Ирина Колева, директор на Регионалната здравноосигурителна каса в Хасково

Киберексперти категорично заявяват, че това е типична схема за събиране на лични данни. След като бъдат придобити, тези данни често се продават на тъмния пазар. Граждани споделят, че получават такива съобщения ежедневно, но много от тях вече са научили да ги игнорират или изтриват, без да ги отварят.

Във връзка с продължаващите опити за измама, които се осъществяват не само чрез имейли, но и чрез SMS, ръководството на НЗОК предприе действия. Институцията е сезирала Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ (ГДБОП) и Дирекция „Киберпрестъпления“. НЗОК призовава гражданите да бъдат изключително внимателни и да не предоставят лична информация при получаване на подобни подозрителни съобщения.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *