Над 10 000 деца се обучиха по пътна безопасност за месец с кампанията „Пресичам безопасно с TEDI”
Над 10 000 ученици от 1. до 3. клас преминаха през интензивна фаза на националната кампания „Пресичам безопасно с TEDI” само за месец. Инициативата се провежда за шеста поредна година от Тимбарк България, съвместно с МОН и МВР, като до момента е обучила над 50 000 деца. Обучението е хибридно и включва практически уроци с експерти от „Национална полиция“ и достъп до интерактивни онлайн ресурси.
Националната образователна кампания „Пресичам безопасно с TEDI” приключи интензивна фаза, като само за един месец обхвана повече от 10 000 ученици от първи до трети клас. Целта на инициативата е да запознае най-малките ученици в България с основните правила за движение по пътищата.
Финалът на кампанията, която стартира в началото на октомври, се проведе с открит урок в столичното 118 СУ „Акад. Людмил Стоянов“. Там над 90 първокласници придобиха ценни знания от представители на Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП). Техен постоянен спътник в уроците беше и мечето TEDI.
Инициативата се осъществява от Тимбарк България, в сътрудничество с Министерство на образованието и Министерство на вътрешните работи. Кампанията се провежда за шеста поредна година, като до момента обучението са преминали повече от 50 000 ученици от цялата страна. През 2025 г. инициативата включи над 60 училища от 22 населени места.
С провеждането на мащабни кампании като тази се създава благоприятна среда за обучение, подкрепена и от увеличеното финансиране в образователния сектор през 2025 г., когато средствата достигнаха 4,8% от БВП.
Обучението протича в хибриден формат. Практическите уроци с експерти от „Национална полиция“ се провеждат в шест големи града: София, Варна, Пловдив, Бургас, Стара Загора и Велико Търново. Освен живите уроци, всички училища в страната разполагат с достъп до безплатен интерактивен мултимедиен урок чрез онлайн платформата https://presicham-s.tedi.bg/.
Чрез дигиталните ресурси децата упражняват правилно поведение, влизайки в ролята на пешеходци, водачи и пътници. Те затвърждават знанията си за пресичане, пътуване в автомобил, както и за каране на велосипед или тротинетка. Учениците имат възможност да проверят наученото и чрез специално подготвени онлайн тестове.
„Като майка знам колко е важно основните правила за пътна безопасност да бъдат представени на достъпен език, по забавен и интерактивен начин, за да могат да останат трайно в съзнанието на децата. Затова с гордост мога да споделя, че ние в Тимбарк България наистина сме взели при сърце развитието и растежа на децата ни, инвестирайки не само в качествени детски напитки, но и в оформянето на едни млади и интелигентни хора, които в бъдеще ще пазят както своя, така и чуждия живот на пътя. Вече шест поредни години, организираме кампанията „Пресичам безопасно с TEDI“, за които обучението са преминали повече от 50 000 ученици от цялата страна. А най-ценната награда за нас е позитивната обратна връзка, която получаваме всяка година от деца, родители и учители.“
— Лора Величкова, бранд мениджър за TEDI в Тимбарк България
Тимбарк България продължава ангажимента си към развитието на децата, който демонстрира от 2006 г., когато продуктовата линия TEDI стъпва на българския пазар. През октомври 2025 г. започна нова фаза на образователната кампания, която обхваща 30 училища, продължавайки традицията на обучение по пътна безопасност.
