Министър Дилов обсъди стратегическо партньорство с Meiji: 20 милиона японци започват деня с българско кисело мляко

Икономическият министър Петър Дилов обсъди в Токио развитието на стратегическото партньорство между „Ел Би Булгарикум“ и „Мейджи“. Сътрудничеството вече е довело до разпознаваемост на българското кисело мляко от близо 95% от японците. Акцент в срещата беше поставен върху създаването на съвместна научноизследователска лаборатория, която трябва да бъде открита през първата половина на 2026 г.

Министър Дилов обсъди стратегическо партньорство с Meiji: 20 милиона японци започват деня с българско кисело мляко

Министърът на икономиката и индустрията Петър Дилов с г-н Катсунари Матсуда СНИМКА: Министерство на икономиката

Време за четене: 2 мин. 14 октомври 2025

Отношенията между България и Япония се намират на много високо ниво, подчерта министърът на икономиката и индустрията Петър Дилов по време на среща в Токио. Дилов обсъди развитието на сътрудничеството с г-н Катсунари Матсуда, главен изпълнителен директор на Meiji Holdings Co., в централата на корпорацията. В разговорите участваха още г-н Бунджиро Яо, член на борда на Meiji, и посланикът на България в Япония г-жа Мариета Арабаджиева.

Основен акцент в срещата поставиха върху партньорството между държавното дружество „Ел Би Булгарикум“ и японската корпорация „Мейджи“. Икономическият министър посочи, че това сътрудничество представлява отличен пример за взаимно доверие и споделени ценности. То допринася пряко за устойчивото развитие на двустранните икономически отношения. Дилов подчерта, че България е добре позната в Япония като страна на розите и киселото мляко, но вече утвърждава имиджа си и като привлекателна бизнес и инвестиционна дестинация.

Двете страни обсъдиха развитието на отношенията в нови направления, включително чрез нови научни и технологични постижения, както и с производство на нови продукти. Г-н Матсуда благодари за доброто сътрудничество и изтъкна, че развитието на отношенията между компаниите остава приоритетно. Meiji, която е най-големият производител на млечни продукти в Япония, произвежда кисело мляко под името „Българско кисело мляко“ вече над 50 години, популяризирайки страната ни.

Стана ясно, че благодарение на това партньорство, българското кисело мляко се разпознава от близо 95% от японците. Повече от 20 милиона японци започват деня си с българско кисело мляко. Освен в Япония, над петдесет годишното сътрудничество с „Мейджи“ е довело до разпознаваемост на бранда „Българско кисело мляко“ в Азия, включително в други азиатски държави.

Стратегическият фокус пада върху подписаното през октомври 2024 г. споразумение за създаване на съвместна научноизследователска и развойна дейност. То предвижда изграждането на обща лаборатория в България. Съвместната научноизследователска лаборатория за изучаване на ползите от традиционното кисело мляко ще бъде открита през първата половина на 2026 година.

Основната цел на центъра ще бъде изучаването на здравословния ефект и ползите от традиционното българско кисело мляко. Сътрудничеството с Meiji обхваща съвместни изследвания и разработки, както и създаването на технологии за производството, надхвърляйки само доставката на ноу-хау и закваски.

Г-н Яо потвърди, че откриването на съвместния изследователски център в България е изключително важно за японската компания. Това партньорство е част от по-широките икономически отношения между двете страни, които включват и участие в ЕКСПО 2025.

„Това подчертава ключовата роля на „Мейджи“ за промотирането на българския продукт“

— Министърът

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *