Метрополитен: Проникнало е минимално количество вода в станция „Шипченски проход“, щети няма
От „Метрополитен“ категорично отрекоха да е имало наводнение в новостроящата се станция „Шипченски проход“, като уточниха, че е проникнало само минимално количество вода през строителна рампа. Обилните валежи са компрометирали канален клон, което е довело до проблеми с отводняването на булеварда. Благодарение на навременни мерки, щети по строителната механизация и тунелопробивната машина не са нанесени, а строителството продължава по график.
Снимка: Десислава Кулелиева, БНТ
От дружество „Метрополитен“ излязоха с официална позиция, в която отричат да е имало наводнение в новостроящата се метростанция на бул. „Шипченски проход“. Инцидентът, свързан с проникване на вода в строителната площадка, е бил съобщен миналия петък, 24 октомври, вследствие на обилните дъждове.
„Метрополитен“ уточнява, че в строящата се станция е проникнало минимално количество вода. Проникването е станало през строителна рампа. Високият интензитет и големите количества валежи през последните седмици са довели до компрометиране на канален клон. Това е причина за сериозни проблеми с отводняването на самия булевард „Шипченски проход“ и прилежащите улици.
Във връзка със ситуацията, на 27 октомври 2025 г., движението на трамваи с номера 20, 21, 22 и 23 по бул. „Асен Йорданов“ и бул. „Шипченски проход“ е било спряно. Причина за спирането стана наводнение, причинено от натрупване на листна маса в шахтите, което е възпрепятствало нормалното оттичане на водата. Авариен екип незабавно е започнал работа на място, включително и в тунела на метростанцията, където също е имало вода.
От дружеството подчертават, че са предприети навременни превантивни мерки. Благодарение на бързата организация, проникналите водни количества са своевременно изпомпани. В резултат, не са допуснати щети по тунелопробивната машина и останалата строителна механизация, работеща по новото разширение на софийското метро.
Наводнителната ситуация в София е усложнена от обявения от Националния институт по метеорология и хидрология (НИМХ) жълт и оранжев код за значителни валежи. Въпреки официалната позиция на „Метрополитен“, която се фокусира върху техническите причини, общественици и опозиционни политици изразяват критики. Те свързват наводненията не само с природни фактори, но и с управленски и строителни пропуски.
След спирането на валежите днес се очаква да започнат действия за отстраняване на основните проблеми с канала и прилежащите ревизионни шахти. „Метрополитен“ уверява, че изпълнението на строителните дейности по новоизграждащата се метролиния ще продължи стриктно по график.
