Mercedes-AMG спира производството на C 43 и GLC 43 заради нови международни стандарти за шум
Mercedes-AMG е принуден да прекрати производството на няколко популярни модела, включително C 43 и GLC 43, заради влизането в сила на новите международни стандарти за шума UN-R51.03 от юли 2026 г. Производството на засегнатите модели трябва да спре през февруари и май 2026 г. Тази стъпка е част от по-широката стратегия на Mercedes-Benz за портфолио оптимизация и най-голямото моделно обновяване в историята на компанията.
Mercedes-Benz GLC. Снимка: Mercedes
Mercedes-AMG е принуден да прекрати производството на няколко от най-популярните си модели. Причината е влизането в сила на новите международни стандарти за шума UN-R51.03 на Организацията на обединените нации, които ще станат задължителни от 1 юли 2026 г. Тези разпоредби правят част от сегашните автомобили твърде шумни, налагайки тяхното спиране от поточните линии.
Според вътрешни мейли до дилърите на Mercedes-Benz, видяни от портала Elektroauto-News, компанията вече е реагирала на промените. Спирането на производството обхваща ключови модели в сегмента на високоефективните автомобили.
Производството на моделите C 43, GLC 43 и GLA 35 ще продължи само до февруари 2026 г. За plug-in хибридите C 63 SE Performance и GLC 63 SE Performance, които комбинират електрическа мощност с двигател с вътрешно горене, спирането е планирано за май 2026 г. Единствено моделът GLA 45 S 4Matic+ засега остава незасегнат от това конкретно решение.
Тази серия от прекъсвания идва в момент на мащабна трансформация за Mercedes-Benz. Генералният директор Ола Кeллениус потвърди, че периодите между 2025 и 2027 г. ще бъдат най-наситените откъм моделни лансирания в цялата история на компанията. В рамките на тази стратегия, компанията планира да пусне до 18 нови модела през 2026 г., включително както бензинови, така и изцяло електрически автомобили. Освен това, Mercedes прекратява производството на Citan и T-Class към средата на 2026 г. като част от оптимизация на портфолиото.
Въпреки натиска за електрификация, компанията признава, че прогресът в тази област е по-бавен от очакваното. Високотехнологичните двигатели с вътрешно горене ще останат в производство поне през следващите 10 години. Като доказателство за този балансиран подход, 4-литровият V8 двигател от серията M177 се очаква да се завърне в C-Class и E-Class през 2026 г.
Междувременно, Mercedes-AMG насочва усилията си изцяло към бъдещето. Подразделението вече спря работата си по текущия болид W16 E Performance, за да се фокусира изцяло върху разработката на състезателната машина за 2026 г. В същото време се планира премиерата на електрическия Mercedes-AMG GT второ поколение в края на 2026 г., който се очаква да развива мощност до 1360 к.с., както и новият електрически кросоувър GLC 53 AMG EQ. Бъдещият модел Mercedes-AMG X650 2026 ще разчита на включваема хибридна установка с V8 двигател с мощност над 800 к.с., демонстрирайки ангажимента на марката към хибридната високопроизводителна технология.
