Мате Римац, „Илон Мъск на Балканите“, предложи над 1 млрд. евро за дяла на Porsche в Bugatti
Хърватинът Мате Римац, известен като „Илон Мъск на Балканите“, отправи предварителна оферта за придобиване на 45-процентния дял на Porsche в Bugatti. Съвместната инвестиция се оценява на малко над 1 милиард евро, като Римац търси по-голяма автономност, за да ускори разработването на 100% електрически хиперкари.

Мате Римац е наричан Илон Мъск на Балканите.
Хърватският предприемач Мате Римац, често наричан Илон Мъск на Балканите, отправи сериозна оферта за придобиване на контролния пакет в съвместното предприятие Bugatti Rimac. Той е подал предварителна оферта за 45-процентния дял на Porsche в луксозната марка Bugatti, съобщава Bloomberg.
Съвместната инвестиция, която включва придобиването на дела на Porsche, се оценява на малко над 1 милиард евро. Римац потвърждава, че има подкрепящи инвеститори, които му дават възможност да сключи сделката, като идеята е тя да бъде финализирана до следващата година.
Съвместното предприятие Bugatti Rimac е създадено през 2021 г. То обедини опита на Rimac в областта на високопроизводителната електрификация с богатото наследство на Bugatti в света на хиперкарите. Въпреки успешното партньорство, Мате Римац явно търси пълна автономия при вземането на стратегически решения за бъдещето на компанията.
Очевидно Римац иска да освободи компанията от определени корпоративни ограничения, за да ускори разработването на нови, 100% електрически хиперкари. Като част от мотивацията си да поеме цялото предприятие, той заявява, че:
„иска да поеме съвместното предприятие и че има инвеститори, които го подкрепят, за да сключи сделката“
— Мате Римац
Този стремеж към независимост се корени в желанието му да действа бързо, без да е обвързан с дълги консултации. Самият Римац основава компанията си Rimac през 2009 г. в своя гараж, превръщайки старо BMW E30 в напълно електричен състезателен автомобил. В рамките на десетилетие, хърватският стартъп се превръща в ключов играч в областта на висококачествената електрическа мобилност, доставяйки компоненти на редица големи производители.
В търсене на повече автономност при вземането на решения, които са от решаващо значение за компанията, Мате Римац споделя ясното си намерение:
„иска да взема решения, без да се налага да ги обяснява пред 50 души.“
— Мате Римац
Позицията на Porsche относно тази оферта не е изрично обявена, но се очаква те да преценят предложението в контекста на своите дългосрочни бизнес стратегии.