„Макларън“ връща отборните заповеди за финала на Формула 1

„Макларън“ въвежда отборни заповеди за финала на Формула 1, за да осигури титлата на Ландо Норис и да спре Макс Верстапен. Андреа Стела потвърди разговори с пилотите, докато Верстапен намекна за отказване. Оскар Пиастри има проблеми, но договорът му осигурява право на борба.

„Макларън“ връща отборните заповеди за финала на Формула 1

Ландо Норис Снимка: Ройтерс

Време за четене: 2 мин. 5 декември 2025

Отборът на „Макларън“ е взел решение да върне отборните заповеди за последния кръг от Формула 1. Целта е да се предотврати спечелването на титлата от Макс Верстапен. Ландо Норис води с 12 точки пред пилота на „Ред Бул“. За да триумфира, Норис трябва да завърши на не повече от три места зад Верстапен.

Андреа Стела, ръководител на „Макларън“, потвърди, че ще има разговори с пилотите преди състезанието в Абу Даби. Те ще обсъдят възможни отборни заповеди. Стела подчерта, че отборът ще запази принципите си за честност. Въпреки това, ще подкрепи пилота с най-големи шансове за титла, ако е необходимо. „Макларън“ запазва правото да наложи такива заповеди при определени обстоятелства във финалния кръг. Повече за дискусиите около този ход може да прочетете в свързана статия.

В същото време, Макс Верстапен отново намекна за отказване след края на следващия сезон.

„Ако ми доставя удоволствие, ще продължа. Иначе не се знае“, заяви Верстапен пред „Дейли Мейл“.

Той е в Абу Даби без родителите си. Те не са очаквали той да е в битката за титлата и са направили други планове. Баща му Йос например участва в рали в Африка.

Третият претендент за титлата, Оскар Пиастри, изпита сериозни проблеми в първите две тренировки в Абу Даби. Той изоставаше значително от съотборника си Ландо Норис. Във втората тренировка Пиастри даде едва 11-то време. Ландо Норис спечели и двете тренировки, като след него се нареди Макс Верстапен.

Договорът на Оскар Пиастри съдържа защитна клауза. Тя му позволява да се бори за титлата. Той не може да бъде принуден да отстъпи пред Норис, докато и двамата имат шанс. „Макларън“ е известен с политиката си „Без №1“. Това означава, че отборът официално не определя приоритетен пилот.

Бившият световен шампион Жак Вилньов критикува „Макларън“ за закъснялото решение за отборни заповеди. Според него, договорът на Пиастри го защитава. Така „Макларън“ не може да му наложи заповеди в полза на Норис, докато и двамата са в позиция да спечелят.

Състезанието в Абу Даби е последно за екипа под името „Заубер“. От следващия сезон той ще стане заводският отбор на „Ауди“. Поради това, основателят Петер Заубер пристигна на пистата. През 1993 г. той пусна първия си болид С1.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *