Lufthansa разширява трансатлантическите си полети до САЩ
Lufthansa увеличава броя на трансатлантическите си полети до САЩ, фокусирайки се върху по-малки градове. Тази стратегия е продиктувана от силното търсене и префокусиране на продажбите, като 60% от тях вече идват от американския пазар. Компанията въвежда и нови премиум продукти, очаквайки двуцифрен ръст на доходността.
Самолет на "Луфтханза" СНИМКА: Пиксабей
Германският авиопревозвач Lufthansa значително увеличава броя на полетите си до САЩ. Стратегията е продиктувана от силното търсене и префокусирането на продажбите към американския пазар. Това обяви главният изпълнителен директор Карстен Шпор пред Ройтерс.
„Успяхме да пренасочим продажбите си така, че почти 60 процента от тях вече идват от САЩ и около 40 процента от Европа, докато в продължение на години съотношението беше обратното“, заяви Шпор.
Разширяването е насочено към по-малки градове, извън традиционните авиационни хъбове. От следващата година Lufthansa ще увеличи полетите Франкфурт – Роли-Дърам до всекидневни. Маршрутът Франкфурт – Сейнт Луис също ще нарасне до пет пъти седмично. Това показва силата на американския пазар и интереса към полети с европейски авиокомпании до Европа.
Компанията въвежда и нови премиум продукти. Наскоро бе представена премиум седалката „Алегрис“ (Allegris). Очакванията са тя да донесе двуцифрен ръст на доходността от премиум сегмента. Тази промяна в продуктовото портфолио е ключова за повишаване на приходите.
Въвеждането на новите самолети се очаква да подкрепи растежа. През последните години той бе възпрепятстван от забавяния в доставките. Проблемите с Boeing и Airbus доведоха до финансови загуби за Lufthansa. Забавянията в доставките повлияха негативно и на пазарната оценка. Надеждите са за наваксване на доставките и устойчив растеж.
Според Карстен Шпор, търсенето в авиационния сектор ще остане стабилно. Цените на самолетните билети ще се запазят или ще продължат да нарастват. Това се дължи на ограниченията в предлагането. Някои пазарни наблюдатели обаче изразяват опасения. Те посочват, че разширяването към по-малки градове може да бъде предизвикателство. Сезонността и ценовата чувствителност на пътниците са основни фактори. Растежът на трафика не гарантира автоматично повишение на доходността без оптимизация на разходите. Пътнически организации може да поискат яснота относно ценовата политика.
Lufthansa и регионални партньори като airBaltic разширяват и код-шер сътрудничеството си. Това улеснява връзките между Европа и САЩ. Промени в програмата за лоялност Miles & More също могат да повлияят на търсенето. Летният график за 2026 г. включва и връщане на А380 по някои американски маршрути. Това осигурява допълнителен капацитет за пиковите сезони.
