„Лидл България“ празнува 15 години на пазара с мащабно разширение и подкрепа за българските производители

През ноември 2025 г. „Лидл България“ отбелязва 15 години на българския пазар, белязани от растеж и подкрепа за местни производители като „Стробайлс“, които разширяват производството на коледни елхи от 20 на над 200 дка. В рамките на юбилейната година компанията планира откриването на поне 10 нови магазина, утвърждавайки се като най-големия търговец на дребно в страната.

„Лидл България“ празнува 15 години на пазара с мащабно разширение и подкрепа за българските производители
Време за четене: 2 мин. 24 октомври 2025

През ноември 2025 г. се навършват 15 години от стъпването на Lidl на българския пазар. Този период компанията определя като години на труд, развитие, израстване и нови идеи. През всичките тези години българският вкус остава неизменна част от историята и стратегията на търговската верига. Веригата работи активно за създаването на здрави партньорства с местни доставчици, подкрепяйки тяхното разрастване.

Пример за успешно сътрудничество е историята на компания „Стробайлс“, специализирана в производството на коледни дръвчета. „Стробайлс“ стартират своята дейност, стопанисвайки едва 20 декара площ. Днес компанията обработва над 200 дка. Тази експанзия е пряко свързана с подкрепата, получена от търговската верига.

„Лидл България“ ни подкрепи да разширим производството на елхи за Коледа“

— Бисер Ангелов

Успехът на местните доставчици върви ръка за ръка с агресивните планове за разширяване на самата търговска мрежа на Lidl. През 2025 г. компанията предвижда откриването на общо поне 10 нови магазина. Част от тази експанзия вече започна с откриването на два нови обекта в Бургас и Русе.

Тези мащабни инвестиции имат за цел да консолидират пазарната позиция на веригата. С планираното разширяване Lidl България се утвърждава като най-големия търговец в страната, изпреварвайки своя конкурент Kaufland. Разширяването на мрежата е ключов елемент в дългосрочната стратегия на компанията, която ще добави още поне 8 нови магазина до края на 2025 г.

Пазарът на хранителни стоки в България остава силно конкурентен. Докато Lidl засилва присъствието си, друг основен конкурент, Billa България, също планира значителни инвестиции през 2025 г., включително откриване на 13 нови магазина и обновяване на съществуващи обекти. Тази динамика подчертава активната борба за потребителите в сектора на търговията на дребно.

Наред с физическото разширяване, Lidl България продължава да развива и своите социални медийни стратегии с акцент върху местните продукти. Компанията използва кампании като тази за бранда „Родна стряха“, за да подкрепя и популяризира българските производители, което е в съответствие с фокуса ѝ върху „българския вкус“ през последните 15 години.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *