Ламин Ямал спира да дава безплатни автографи, въвежда платена платформа

Суперзвездата на Барселона Ламин Ямал спира да раздава безплатни автографи на феновете, след като планира да подпише договор със специализирана компания за продажба на сувенири. Испанският национал е получил разрешение от ръководството на клуба за тази стъпка, която цели да увеличи стойността и ексклузивността на подписаните артикули. Ямал ще продължи да се снима с феновете, но автографите ще бъдат достъпни само срещу заплащане чрез официална платформа.

Ламин Ямал спира да дава безплатни автографи, въвежда платена платформа

Снимка: AP/БТА

Време за четене: 2 мин. 17 октомври 2025

Суперзвездата на Барселона и испански национал Ламин Ямал взе решение да комерсиализира своя подпис. Младият футболист ще спре да раздава автографи безплатно на феновете, да подписва фланелки или да оставя сувенири за своите почитатели.

Ямал е в напреднали преговори с компания, специализирана в продажбата на спортни сувенири с автографи. Ако сделката бъде финализирана, автографите на играча вече няма да бъдат достъпни безплатно, особено след напускането на тренировъчната база на „Барса“.

Според информация, близка до клуба, Ямал се е обърнал към ръководството и е получил официално разрешение от Барселона за тази стъпка. Въпреки това, клубът и агентите на играча подчертават, че Ямал ще продължи да бъде достъпен за снимки с феновете, запазвайки друго взаимодействие с тях.

Защо подписът става платен?

Практиката за платени автографи не е нова и е особено популярна сред спортните звезди в САЩ. Пример за това е баскетболната легенда Леброн Джеймс, който също не подписва безплатно, а комерсиализира своя подпис.

Основната цел на Ямал е да увеличи стойността на подписаните артикули и да създаде ексклузивност около тях. Автографите вече ще се продават чрез официална платформа, което цели да гарантира тяхната автентичност и да повиши пазарната им стойност.

Барселона подкрепя решението на своя играч, разглеждайки го като част от неговото развитие като глобална спортна звезда и бранд. Клубът дори води преговори за осигуряване на ограничен брой автографи за свои вътрешни и клубни нужди.

Глобалният бранд Ламин Ямал

На 17.10.2025 г. Ямал вече е утвърден глобален бранд, което допълнително оправдава комерсиализацията на подписа му. Футболистът има редица партньорства с големи компании като Adidas, Beats, Powerade, Oppo, Konami, Nesquik. Освен това, той е посланик на UNICEF, което подчертава неговата значимост извън терена.

Въпреки че някои фенове и спортни наблюдатели може да възприемат тази стъпка като ограничение на достъпа до любимия играч, агентите на Ямал акцентират, че той остава достъпен за снимки и други форми на взаимодействие. Това решение е в унисон със световните тенденции сред елитните спортисти за монетизиране на личния им бранд.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *