Краят на една легенда: Lexus LS спря от производство след пет поколения

След 36 години непрекъснато производство, Lexus LS спря да се предлага от 1 октомври 2025 г. Флагманът, който през 1989 г. постави началото на марката, отстъпва място поради промяната в пазарния сегмент към SUV-подобни модели. Разработката на първия LS400 е струвала над 1 милиард долара.

Краят на една легенда: Lexus LS спря от производство след пет поколения

Последното поколение Lexus LS. Снимка: Lexus

Време за четене: 2 мин. 15 октомври 2025

Lexus LS, автомобилът, който постави началото на луксозната марка на Toyota, вече няма да се предлага. Lexus LS, първият модел на луксозната марка, вече няма да се предлага от 1 октомври 2025 г. Този ход бележи края на една ера за флагмана на Lexus, който е в непрекъснато производство от 1989 г. насам, обхващайки пет поколения.

Решението за прекратяване на производството не е изненадващо, тъй като значението на LS в световен мащаб очевидно е станало твърде малко, за да оправдае разработването на наследник. В световен мащаб пазарният дял в топ сегмента все повече се измества към SUV-подобни модели.

Историята на LS започва много преди официалното му представяне. През 1983 г. Toyota инициира Проект F1 с амбициозната цел да създаде автомобил, който да превъзхожда европейските премиум седани. Първият модел, LS400, беше представен през 1989 г. като семпъл седан, чиято мисия беше да бъде най-добрата кола в света. Това не беше лека задача, тъй като LS беше директен конкурент на Mercedes-Benz S-класа и BMW седаните от седма серия.

Мащабът на проекта F1 беше колосален. За разработката на оригиналния модел, стартирала през 1983 г. като Проект F1, са изразходвани над 1 милиард долара. Екипът построи 450 прототипа, които преминаха над 2,7 милиона километра тестови пробези в различни климатични условия, за да гарантират качество и надеждност.

През своята история Lexus LS претърпя значителна техническа еволюция. В продължение на четири поколения автомобилът разчиташе на тихи и мощни двигатели. До четвъртото си поколение включително, LS се задвижваше от тих и неразрушим V8 двигател. През 2007 г. този V8 получи първата си електрическа помощ. В петото поколение обаче V8 беше заменен от V6. Днес съвременните модели се фокусират върху V6 и хибридни задвижвания, като хибридното задвижване бързо се превърна в норма, особено в западноевропейските страни, въпреки че текущият модел за кратко беше достъпен и като нехибриден вариант.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *