Край на тапата при Вакарел, но проблемите продължават: „Тракия“ остава без алтернативен път

Километрични задръствания блокираха движението по АМ „Тракия“ между Ихтиман и Вакарел в последния ден от ремонта. Основен проблем е липсата на здрав алтернативен път, тъй като маршрутите през Нови хан и Самоков са непроходими или подлежат на ремонт. Макар че дейностите приключват, се очакват следващи големи ремонти напролет догодина, докато други участъци в Пазарджик и Сливен влизат във временен ремонт.

Край на тапата при Вакарел, но проблемите продължават: „Тракия“ остава без алтернативен път
Време за четене: 3 мин. 23 октомври 2025

Километрични задръствания белязаха последния ден от ремонта на автомагистрала „Тракия“ в участъка между Ихтиман и Вакарел. Основна причина за хаоса, освен организацията на движение само в една лента, беше липсата на здрав алтернативен маршрут. Шофьори чакаха с часове на място, а ситуацията беше утежнена допълнително, когато аварирал тир блокира активната лента.

Директорът на ОПУ – София, Румен Сачански, обясни организацията на трафика в участъка. Поради ремонта между Вакарел и Ихтиман автомагистралата периодично става еднопосочна по няколко пъти на ден. Тази мярка се налага, за да се избегнат твърде големи колони.

„Когато движението посока Пловдив се образува голяма тапа се спира движението посока към София за около 20 минути, за да се източи колоната и за да не стоят в задръстването“

— Румен Сачански, директор ОПУ – София

Въпреки приключването на дейностите при Ихтиман и Вакарел, магистралата остава без адекватна алтернатива между София и Ихтиман. И двата потенциални обходни маршрута – този през Вакарел и този през Самоков – или са в ремонт, или се нуждаят от спешен такъв. Шофьори изразиха силното си недоволство от създадената организация.

„Нямам си на идея защо се изчакваме при положение, че две платна са за София, едно е обратно за Пловдив, така че аз не разбирам защо не можем да минем“

— Стоян, шофьор на камион

Старият път през Нови хан е една от алтернативите, но е в „много лошо състояние“ и „практически непроходим“. Според Румен Сачански, за този път вече има сключен договор и избран изпълнител, като ремонтът се надява да започне през следващата година. Шофьори, опитали да използват маршрута, споделиха, че там пътят е още по-зле и липсват знаци или предупреждения за лошото му състояние.

Втората алтернатива – пътят през Самоков – също се ремонтира активно. На места липсва настилка, поради което е въведена забрана за движение на камиони над 12 тона. Директорът на ОПУ – София, заяви, че това е превантивен ремонт и изрази надежда асфалтовите работи да приключат до края на месеца.

Макар че ремонтът при Вакарел свършва, други участъци на „Тракия“ влизат в ремонтна фаза. Временно движението в два участъка на АМ „Тракия“ в областите Пазарджик и Сливен ще се осъществява само в една лента, считано от днешния ден, 23.10.2025 г. Шофьори напомнят, че проблеми има и по други основни трасета.

„Натоварена е магистралата. „Хемус“ доколкото знам и тя е в ремонт, на Пазарджик долу също има ремонт“

— Иван, шофьор на камион

Следващите големи ремонти по АМ „Тракия“ извън текущите дейности в Пазарджик и Сливен се очакват напролет догодина. Това означава, че движението посока София често е спирано за около 20 минути, за да се източи трафикът към Пловдив. Тези мерки подчертават натовареността на магистралата и продължаващата нужда от здрави обходни маршрути.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *