Китайският железопътен товарен транспорт отчита ръст през 11-те месеца на 2025 г.

Китайският железопътен товарен транспорт отчита стабилен ръст през първите 11 месеца на 2025 г., превозвайки 3,7 млрд. тона товари. Въпреки това, пазарни анализи посочват колебания в международните превози и нарастващи цени по някои маршрути.

Китайският железопътен товарен транспорт отчита ръст през 11-те месеца на 2025 г.

Снимка: КМГ Снимка: Китайска медийна група

Време за четене: 2 мин. 20 декември 2025

Китайският железопътен товарен транспорт поддържа стабилен растеж през първите 11 месеца на 2025 г. Този напредък допринася за ефективността на националната икономика. Спомага и за намаляване на логистичните разходи в страната.

През периода националната железопътна мрежа е превозила общо 3,7 милиарда тона товари. Това е увеличение от 2,7 процента на годишна база. Среднодневният брой товарни вагони достига 187 000, нараствайки с 3,7 процента.

Превозите на металургични материали са нараснали с 8,5%. Транспортът на зърно се е увеличил с 10%. Тези данни показват значително развитие в ключови сектори. Увеличението на тези основни стоки пряко влияе върху логистичните потоци.

Международният железопътен товарен трафик също показва стабилни резултати. Само през ноември са осъществени 1852 курса на товарните влакове Китай–Европа. По железопътната линия Китай–Лаос са превозени над 4,98 милиона тона товари. Развитието на тези коридори е част от инициативата „Един пояс, един път“ за диверсификация на транспортните връзки.

Въпреки тези положителни тенденции, пазарни анализатори отбелязват нюанси. Търговски данни от декември 2025 г. показват, че обемът на товарните влакове Китай–Европа е намалял през първата половина на 2025 г. Това дава по-песимистична перспектива за цялата година, въпреки месечните отчети за стабилност. Анализите на доставките също сочат, че макар общите тонове да растат, експлоатационни проблеми като предлагане на контейнери и блокировки водят до по-ниска ефективност и нарастващи цени по някои международни маршрути. Това е в контраст с твърдението за намаляващи логистични разходи.

Вътрешните товарни превози в Китай показват стабилен растеж. Някои международни коридори обаче, като Китай–Европа, имат колебливи обеми през различни периоди на 2025 г. Това налага отделно разглеждане на двата сегмента. Повече информация за външната търговия на Китай може да намерите в статията ни за стабилния ръст на вноса и износа. Макар че по-ефикасното използване на капацитет намалява част от разходите, глобални фактори като търсене, цени на горива и недостиг на контейнери могат да поддържат или увеличават общите международни логистични разходи. Това ограничава прехвърлянето на спестявания към крайни клиенти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *