Китайският Yangwang U9 Xtreme влезе в историята: Първият сериен електромобил под 7 минути на Нюрбургринг

Китайският Yangwang U9 Xtreme (U9X) постави нов рекорд на Нюрбургринг-Нордшлайфе, ставайки първият сериен електрически автомобил, преминал трасето за по-малко от 7 минути (6:59.157). Хиперкарът детронира предишния шампион Rimac Nevera, създаден от Мате Римац, и демонстрира изключителна мощност от над 3000 конски сили.

Китайският Yangwang U9 Xtreme влезе в историята: Първият сериен електромобил под 7 минути на Нюрбургринг

Електрическият BYD Yangwang U9 Xtreme има мощност от 3020 конски сили. Снимка: BYD

Време за четене: 2 мин. 23 октомври 2025

Китайският Yangwang U9 Xtreme (U9X) официално затвърди своето място като най-бързия електрически автомобил на прочутата германска писта „Нюрбургринг-Нордшлайфе“. Рекордът беше потвърден на 21 октомври 2025 г., когато BYD, компанията зад Yangwang, обяви официалното време. Суперавтомобилът, известен още като Yangwang U9, покори близо 21-километровата писта, наричана още „Зеленият ад“ заради своята сложност, за впечатляващите 6 минути и 59.157 секунди.

С това постижение U9 Xtreme стана първият сериен електрически автомобил в историята, който преминава митичната обиколка за по-малко от седем минути. Този екстремист детронира предишните шампиони, включително Xiaomi SU7 Ultra, който държеше време от 7:04.957.

В допълнение, китайският хиперкар успя да победи и Rimac Nevera, създаден от хърватина Мате Римац – често наричан „балканския Илон Мъск“. Rimac Nevera, който разполага с 1914 к.с., измина трасето за около 7 минути и 5 секунди, което означава, че U9X подобри времето му с повече от пет секунди.

Изключителната мощност на Yangwang U9 Xtreme е ключова за успеха. Автомобилът е базиран на 1200-волтова платформа и разполага с четири електромотора – по един на всяко колело. Общата мощност на системата надхвърля 3000 конски сили (конкретно 3020 к.с.), което го прави най-мощния сериен автомобил в света според предоставената информация.

За да постигнат такъв баланс и прецизно управление, инженерите на Yangwang са провеждали интензивни тестове на пистата от юли 2024 г. досега. Това позволи на автомобила да демонстрира не само сурова мощ, но и изключителна стабилност в трудните завои на Нюрбургринг.

Към списъка с постижения Yangwang U9 Xtreme добавя и световния рекорд за максимална скорост на сериен автомобил. На 14 септември 2025 г. на тестовата писта Папенбург в Германия, U9X достигна максимална скорост от 496.22 км/ч.

Въпреки впечатляващите резултати, U9 Xtreme е изключително лимитиран модел. Той е проектиран в ограничена серия от едва около 30 бройки. Този факт повдига въпроси сред някои експерти и ентусиасти относно това дали автомобилът може да бъде считан за „сериен“ или по-скоро за концептуален модел. Независимо от дефиницията обаче, към момента U9 Xtreme остава без пряка конкуренция, тъй като другите основни конкуренти в сегмента на хиперкарите, като Tesla Roadster, все още не са обявили официални времена на „Зеления ад“.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *